• Anonym

Mellanblödningar med Kopparspiral?

Tänkte bara kolla med er andra som har (haft) kopparspiral. Har ni haft små mellanblödningar pga spiralen? Hade mensen ett par gånger innan jag satte in spiralen, efter förlossningen alltså. Den va ett par dagar längre än innan graviditeten men ändå sammanhängande. Men nu är den ytterligare flera dagar längre. Med uppehåll på nån dag emellanåt. Börjar bliriktigt trött på detta småblödande, att inte riktigt veta när den e slut. Funderar på att ta ut den trots att det inte e dax för syskon riktigt än. Får väl köra med kondom eller nåt så länge...

• Svar på tråden Mellanblödningar med Kopparspiral?
  • drakis

De första månaderna efter att jag satt in spiralen hade jag mellanblödningar (3-4mån) men nu funkar den bra. Har haft den ett år och mensen är som den brukade vara innan.

• Glada28

Jag hade mellan blödningar i ca 6 mån efter insättning, men sen stabiliserade sig det och funkade hur bra som helst. Håll ut.

• Anonym

Har haft den i 7-8 månader nu så det borde väl fixat till sig vid det här laget i så fall.

• Glada28

Man tycker ju det

Anonym skrev 2009-04-26 11:13:11 följande:
    Har haft den i 7-8 månader nu så det borde väl fixat till sig vid det här laget i så fall.
    Man tycker ju det. Ge det ett litet tag till annars får du väl ta ut den då. Det är så tröttsamt med dessa mellanblödningar.
  • Anonym

Den åker ut på måndag.

• Anonym

mina blödningar lugnade sig efter ja....är det 7 månader?

ts, vad ska du ha istället? mab kab få blödningar i början efter alla preventivmedel så tänker du på att få en helt blödningsfri sommar så är det kanske bäst att vara utan

• Anonym

Vi har sagt som så att vi ska köra utan skydd. Skulle kanske väntat liiite till med syskon men blir det så blir det. Hade först planer på att ta ut den i senare i sommar. Men så läste jag i nån tråd här om nån som hade blött mycket i flera veckor efter att ha tagit ut spiralen. O jag tar hellre den blödningen nu än att riskera blod-bad hela semestern.

Anonym skrev 2009-05-01 09:21:07 följande:
    mina blödningar lugnade sig efter ja....är det 7 månader?ts, vad ska du ha istället? mab kab få blödningar i början efter alla preventivmedel så tänker du på att få en helt blödningsfri sommar så är det kanske bäst att vara utan
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-01 09:48:23 följande:
    Vi har sagt som så att vi ska köra utan skydd. Skulle kanske väntat liiite till med syskon men blir det så blir det. Hade först planer på att ta ut den i senare i sommar. Men så läste jag i nån tråd här om nån som hade blött mycket i flera veckor efter att ha tagit ut spiralen. O jag tar hellre den blödningen nu än att riskera blod-bad hela semestern.
    förstår det.

man kan blöda lite när man tar ut spiralen men inte mer än max 1-2 dagar....lite blodtillblandad flytning typ. Jag har tagit ut 4 spiraler och har aldrig blödit blödit . Blrjar man togblöda har man nog slitit ut mer än bara spiralen:-S
  • vadvetjag

Hej "firade 1-årsjubileum i januari med min kopparspiral. Detta gjorde jag genom att plocka ut den. Något värre har jag aldrig haft. MASSA mens LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG mensperiod. Alltså, 6 va inte att tänka på med spiralen. Ytterligare tjejer i min omgivning har nu gjort desamma. Vi har ändå gett den en chans. Alltså inte gett upp efter en kort tid. Jag hade nog min inne längst.

• Anna Lw

Kontakta din barnmorska som satt in den.
    Dom har säkert råd och tips om inte annat!

--*?♥ Emma 24 juni 2006 & Elin 9 juni 2008 ♥?*--
  • Anonym

Hoppas det blir så för mig oxå då. Den andra tjejen hade typ tok-blött i 3 veckor o en sån sommar vill då inte jag ha i alla fall.

Anonym skrev 2009-05-01 09:52:45 följande:
    förstår det.man kan blöda lite när man tar ut spiralen men inte mer än max 1-2 dagar....lite blodtillblandad flytning typ. Jag har tagit ut 4 spiraler och har aldrig blödit blödit . Blrjar man togblöda har man nog slitit ut mer än bara spiralen:-S
  • Anonym (samma här)

Jag har haft min spiral sedan i januari..satte in det på återbesöket efter att vi fick bebis i okt..
    Jag har mens i ca 9 dagar sedan så småblöder jag hela tiden är väl utan blödning 1-2 dagar sedan börjar det om igen..är så less...det börjar tära på sexlivet oxå....funderar OXÅ på att ta ut den!?

• Anonym

Nu har jag tagit ut den, bara att vänta o hoppas att kroppen kommer i fas snart igen...

• Anonym

Det gick hur bra som helst! Kändes inte alls!

Anonym (samma här) skrev 2009-05-04 12:33:39 följande:

gick det bra
  • Anonym (samma här)

jag har bokat tid för att ta bort min nu oxå..är less...hur gick det med dina mellanblödningar efter att du tog ut den..är de kvar ännu eller försvann dom?! NYFIKEN

• Anonym

Om det e mig du frågar så försvann dom med en gång

Anonym (samma här) skrev 2009-05-20 21:45:18 följande:

jag har bokat tid för att ta bort min nu oxå..är less...hur gick det med dina mellanblödningar efter att du tog ut den..är de kvar ännu eller försvann dom?! NYFIKEN
  • Anonym (samma här)
    Anonym skrev 2009-05-20 22:21:18 följande:
    Om det e mig du frågar så försvann dom med en gång Anonym (samma här) skrev 2009-05-20 21:45:18 följande:
    ja det var du..hoppas det blir så här oxå då....
Svar på tråden Mellanblödningar med Kopparspiral?