• Lilaa

Vad är finast på en pojke på 7 månader? Solhatt eller keps

Vad är snyggast och mest praktiskt? eller ska man köpa båda men hade tänkt köpa en keps till sommaren med sån där flärpa bak som skyddar nacken när man är på stranden men behöver nått nu på våren med. Blir kanske för mycke med 3 hattar?

• Svar på tråden Vad är finast på en pojke på 7 månader? Solhatt eller keps
  • Mamma till 3 kottar

Våra barn har alltid haft keps....

• Busbellan

Jag hade utan tvekan valt solhatt, mycket mer praktiskt och känns skönare tycker jag
    En solharr skyddar öronen bättre än en keps

Mamma till Nora, August och Ella
  • Hervor 1

solhatt absolut! Jag tycker att det är finare men framförallt är det ett MYCKET bättre solskydd än keps som ju bara skuggar ansiktet. Solhatt skyddar ju både ansikte, öron nacke och hals!

• Vombell

Efter att min son brände sina öron rätt rejält trots insmorning efter kepsbärande så har de små alltid fått ha solhatt...

• norgesessan

Solhatt, både snyggare och mer täckande.
    Till större barn är keps snyggare, men skyddar inte lika bra...Min stora son har en hatt Jättefint på hono...skyddar också..(från HM förra året)

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Fruochmamma
    Hervor 1 skrev 2009-04-26 10:59:05 följande:
    solhatt absolut! Jag tycker att det är finare men framförallt är det ett MYCKET bättre solskydd än keps som ju bara skuggar ansiktet. Solhatt skyddar ju både ansikte, öron nacke och hals!
    Håller med .. man får tänka praktiskt.
  • Flickan och kråkan

Har fortfarande helst solhatt på vår kille som är 16 månader....av praktiska skäl inte minst. Vad som är finast beror ju på solhatten/kepsen. Tycker det är lättare att hitta roliga/fina solhattar dock, kepsarna är ofta lite trista tycker jag. Svårigheten tycker jag är att hitta riktigt bra solhattar med breda brätten.....som sitter på bra.

• Lilaa

Ja va bra att ni svarade mig. Hade inte tänkt på att öronen kan brännas. Då ska jag köpa solhatt. Såg fina på Lindex men vilken färg. Vit eller mörkblå?

• Hervor 1
    Lilaa skrev 2009-04-26 11:28:14 följande:
    Ja va bra att ni svarade mig. Hade inte tänkt på att öronen kan brännas. Då ska jag köpa solhatt. Såg fina på Lindex men vilken färg. Vit eller mörkblå?
    Vit tycker jag. somrigt och fräscht och passar till allt
  • Lilaa
    Hervor 1 skrev 2009-04-26 11:29:22 följande:
    Vit tycker jag. somrigt och fräscht och passar till allt
    Tack för svar
  • Fruochmamma
    Lilaa skrev 2009-04-26 11:28:14 följande:
    Ja ljusa färger drar inte till sig solen på samma sätt om inte annat :)
  • Lilaa

Då blir det vit solhatt. Kul att gå och shoppa lite- Tack för svaren

Svar på tråden Vad är finast på en pojke på 7 månader? Solhatt eller keps