• Shaun the sheep

Andra förlossningen - en fråga om slemproppen!

Hej!

Misstänker att min slempropp (segt vitt slem på toapappret, kan det vara den?) gick nyss, är gravid i v. 38+5.
    Det är andra förlossningen, så jag undrar om det har någon betydelse i så fall?
    Finns det nån chans att förlossningen startar redan idag kanske?

Hoppas verkligen att det är på G idag, sonen är hos biologiska pappan och det vore ju härligt att slippa tänka på att lämna iväg honom och allt sånt :)

• Svar på tråden Andra förlossningen - en fråga om slemproppen!
  • lia76

Bitar av slemproppen kan lossna veckor i förväg och återbildas.
    Inte helt utan delvis bara.

Så tyvärr inget tecken på att du åker in till förlossningen idag.
    Kan dröja 1-2 veckor till

Stella och Ida
  • Shaun the sheep

Jag hoppas verkligen att jag slipper det! :/

Dom brukar ju säga att andra förlossningen startar lite tidigare än BF, så jag håller tummarna. Synd bara att man blir SÅ besviken om det faktiskt inte händer nåt,
    men man har ju längtat så länge =)

• Annagalenpanna

Hejsan!

Med första barnet så märkte jag inte när slemproppen gick. Gick över 10 dagar med henne. Med 2:a barnet märkte jag när den gick, men blev ändå igånsatt när jag gått 14 dagar över tiden.

• Shaun the sheep

Jaha, vad skumt! Men jag antar att kroppen själv talar om ifall det tänkt starta, haha:) Får nog vänta och se!

• lia76

Visst kan det vara så att andra graviditeten startar tidigare, men kan lika gärna starta senare än den första gjorde.

Förlossningen däremot brukar gå snabbare än med första.

Jag fick mitt första barn på BF+8 efter att ha haft ihållande värkar från kvällen BF+5
    ANdra barnet kom på BF-2.
    Värkar i 12 timmar

Stella och Ida
  • Moa och Olivers mamma

slempropp har inget med förlossningen att göra...

• Julibarn

med första barnet kom slemproppen vid 11, bebisen kom 12 h senare..

• Alina 76

För mig gick slemproppen (mixad med lite blod) 24 timamr innan första barnet föddes. Andra gången gick slemproppen aldrig..

Svar på tråden Andra förlossningen - en fråga om slemproppen!