• Ojojoj

Sug i magen - magkatarr.. Någon mer?

En riktigt besvärlig natt med ont i magen... Så fort jag lägger mig ner blir det värre. Suger i magen och känns precis som magkatarr. Någon mer som har det? Vad äter ni för att dämpa det? Provat Novalucol men det hjälper inte... Hjälper lite att äta något men inte helt... Sov bara 3 timmar inatt pga detta. Suck... Är i vecka 18.

• Svar på tråden Sug i magen - magkatarr.. Någon mer?
  • Trinity

Jag har också börjat få lite problem med det (är i v.8). Hade jättemycket sug i magen med förra barnet så jag vet vad jag har att vänta... Jag äter inte några tabletter för att dämpa det utan försöker att äta något - typ riskakor, yoghurt eller banan. Inte det bästa att småäta hela tiden, men det kommer troligen att ge med sig så småningom så det får det vara värt för att slippa suget.

• Skusan

Drick dofilus och rostat bröd utan smör (trist jag vet ) Men ibland funkar det för mig. Sötmandlar funkade när jag mådde riktigt illa och hade sur mage och katarr liknande, så prova det med.
    Lycka till!

• Havsjungfrun

Jag mår som bäst när jag dricker ett glas Samarin på kvällen innan läggdags. Är även uppe och käkar yoghurt på natten då jag är hungrig och lite illamående. Spydde i princip varje dag innan.

• terran

Om det är riktigt illa med magkatarren så köp Losec mups på Apoteket. Jag har ätit dom och dom hjälper jättebra.

• lenfre

vichy och mosad banan.. även losec och den är klart bäst

• guldplutt

Banan är bra, losec är super om det är illa (ok för gravida att ta vid behov enl. läkare, BM och FASS), och gaviscon ska också vara bra, sägs det.

Svar på tråden Sug i magen - magkatarr.. Någon mer?