• patti87

"drar i magen"

hmm vet verkligen inte hur jag ska förklara det men idag har jag haft en lite konstig känsla jätte lågt ner i magen..typ som att det dras, och spänner.. vet någon vad jag menar eller vad det kan vara?

är i vecka (30+5)

• Svar på tråden "drar i magen"
  • Bissen

Förvärkar? Eller kan det vara bebisen som borrar sig ned o fixeras sig?
    Jag har liknande men jag har sd o en del onda förvärkar.. inland känns det som bebisen stretar emot sd

• Stinus

Är det inte så att det börjar dra ihop sig kanske... så att han/hon börjar fixera sig nedåt. Bebisen gör sig beredd att komma ut

• lakritsbaten

Jag känner precis likadant! Undrar också vad det är!
    Jag är i vecka 27+1

• Sessilou

känner oxå liknande och jag är bara i v.21!
    Tror det är bebisen som buffar neråt eller nåt...d lixom drar och trycker på samma gång. känns samtidigt som att jag ska kissa på mig=)

Less is more=)
  • patti87

ok! tack för massa svar!

men det behöver inte betyda att bebsien kommer tidigare va?? jag menar, jag är ju "bara" i vecka 31..

• Limefrukt

Sammandragningar kan man ha långt innan födseln. Livmodern övar sig bara inför framtiden {#lang_emotions_laughing}

*~*~* BF 17 juni *~*~*
  • KickiÖ

Sammandragningar, då blir hela livmodern/magen stenhård och kan ibland göra ont, mer eller mindre. Mina brukar kännas som tryck ner mot blygdbenet och det känns som jag ska kissa på mig, det känns som om man måste ta djupa andetag och andas igenom dem, precis som riktiga värkar, fast de gör inte lika ont. Dragningarna som jag också känner tror jag är ligament som håller livmodern som töjer och sträcker sig. Troligen helt natruligt. Jag brukar ha vissa dagar när det är värre, det känns ungefär som om magen växer xtra mycket just de dagarna.

Svar på tråden "drar i magen"