• Boomtown

Tips om allt i och runtomkring Kolmårdens djurpark

Vi har semester från midsommar veckan och framåt. När är det minst folk där tror ni? Eller är det högtryck på folk redan då? Vad ska vi tänka på, undvika? Vad ska vi inte missa?

Finns det fler mysiga och roliga platser runt omkring? Våra barn är 5 och 9 år.

• Svar på tråden Tips om allt i och runtomkring Kolmårdens djurpark
  • konkelbär

Hej hej!

Uppvuxen i och kring kolmården!

Det är fullpackat hela säsongen, men tur som är - parken är stor och rymlig. Man får plats.

Det finns gott om insjöar med badplatser runt om i Kolmården också. Om ni gillar Norrköping, jättemysig stad med mycket äldre hus, strömmen osv, så ligger det bara 20-25 minuter med bil från Kolmården.
    www.norrkoping.se

• Boomtown

Tack snälla för ett bra tips. Kommer du på något mer så skriv gärna ner det

• Boomtown

Ingen som har några mer tips?

• atelli

Vi bodde på ett vandrarhem 20 min från Kolmården förra året. Nävekvarn hette det. En mysig liten "håla" med vacker hamn och mysiga bad!

• Turboplingen

Om ni är berädda att åka lite längre så är söderköping ett tips, och smultronstället!

• lövet

Om det regnar (gärna annars oxå)- besök busfabriken i Norrköping. Rejält stort lekland i Norrköping där barnen definitivt har kul och kan leka av sig i några timmar. Barnsliga vuxna har oxå riktigt kul och det finns utmaningar även för en 9-åring (maken tyckte t.o.m. att en av rutschkanorna var lite för tuff).
    På kolmården - missa inte delfinshowen och nya Wildcamp.

• Boomtown

Tack för tipsen allihop!

Vi vill gärna hitta mysiga smultronställen medans vi ändå är ute och åker

• Turboplingen
    Boomtown skrev 2009-04-27 16:53:07 följande:
    Tack för tipsen allihop!Vi vill gärna hitta mysiga smultronställen medans vi ändå är ute och åker
    Alltså smultronstället är en jätte stor glassrestaurang med hur stora glassar som helst =D
    Vi åker dit nästan varje år med familjen..
    http://www.smultronstallet.se/
  • Boomtown

Jaha. Åh mumsigt med glass!! Dit får vi åka

• Empan81

Hmm ska se vad jag kan tipsa om (bor i Kolmården)
    >>Utsiktsplatsen inne på djurparken om ni har med eget fika. Ligger en stig precis efter Bamses land...intill den jättelånga stocken UNDERBAR utsikt!!!!
    >> Oskarshälls fik. Ligger på vägen mellan strandvägen o krokek Mysig uteservering med grann utsikt
    >> Om det regnar så är ett besök in på Tropikariet alltid kul! (ligger utanför parken)
    >>Alla mysiga sjöar runtomkring! Älgsjön, Torsjön, Böksjön,
    >>Ettans Cafe o restaurang och Sjöstugan. 2 skilda restauranger precis vid Bråviken (ligger vid Campingen)
    >> Marmorbruket (om man gillar natur o utsikt) Ligger mellan Campingen o Parken
    >> Vildmarkshotellets familjespa (anpassat för hela familjen)

Tipsar om att åka till Djurparken så tidigt som möjligt på säsongen, o helst inte på helgen för att undvika det där extrema trycket på folk.

Hör gärna av dig om du behöver veta nåt mer! Boende lr så .-)

• angelika sjödin

Vi åker till kolmården i början av juli och ska vara borta i 3dar.

Patrik 4mars -06, Theresia 27aug -07 & Andreas 24nov -08, skulle aldrig byta bort mitt liv
  • Boomtown

Empan81

Tack för jättebra tips! Får jag ta mig friheten och inboxa dig om fler frågor som kanske poppar upp längre fram?

• Empan81
    Boomtown skrev 2009-04-28 19:39:43 följande:
    Empan81Tack för jättebra tips! Får jag ta mig friheten och inboxa dig om fler frågor som kanske poppar upp längre fram?
    ABSOLUT! Det går jättebra, hjälper gärna till o gör reklam för underbara Kolmården!! (så mycket mer än bara djurpark!)
Svar på tråden Tips om allt i och runtomkring Kolmårdens djurpark