• Lind1981

Går det att få bort kattkiss lukt?

Ja som rubriken lyder, går det att få bort kasskiss lukt.

Grannens katt har varit inne och kissat på vårt golv och givetvis så har satte han sig på den lilla lilla plätt i kapprummet som består av heltäckningsmatta och nu är vår katt helt stollig och skall dölja andra kattens lukt genom att gång på gång kissa där oxå....

Tips tack!

• Svar på tråden Går det att få bort kattkiss lukt?
  • Tristanya

finns en spray som heter "Piss off" som är jättebra! finns på djuraffärer o kostar ca 70kr!

• Kaerleksbarn

Man kan blanda ut lite ättika i vatten o låta dränka in i mattan, stinker ju för tillfället attika men allt ska försvinna sen eftersom ättikan "drar ur" lukten från mattan...

• Toddes mamma

Här har du mig igen!!:) Samma tips som för mögel, ättika!
    Använd inte något med ammoniak i-det gör att de hellre vill kissa där igen.

• Mumin75

Om du inte vill använda ättika kan du testa med såpa (blandat med vatten)... har hjälpt mig att få bort kattpiss-lukt från både madrasser och golv.

• Lind1981

Jag kör på ättika och vatten tror jag....sen skall jag spraya på citron saft för det gillar dm inte!

• Tristanya

ättika fungerade inte för oss när våran hund hade kissat ner en plastmatta.. iof använde vi inte ren ättika, så kanske var det?

• Pernillus

En gång kissade min katt ner hela min ex-pojkväns baksäte....inte kul!
    Det gick bort med vatten med lite klorin i. Ta inte för mycket så det bleker, testa på en undanskymd plats på mattan först!

• Diva

Det enda som funkat för mig är PissOff, det är galet effektivt och luktar inget heller om man inte väljer någon av varianterna med doft. Du kan använda det och tvätt amed också, bara hälla i tvättmaskinen.

Svar på tråden Går det att få bort kattkiss lukt?