• Anonym (tvekar)

Åldersskillnad - när tjejen är äldre

Vad tycker ni om det? För mig har det alltid känts fel (av någon anledning?)
    Men nu träffade jag en kille ute på krogen igår, han var nykter och jag full, vi strulade lite grann och när jag var på väg hem frågade jag hur gammal han var. 21 svarade han. Va? Han såg ut att vara ungefär 30 så jag var inte alls beredd på det, själv fyller jag 29 i år så det är alltså en åldersskillnad på 8 år.

Han ringde idag och ville att vi skulle träffas, men va fan, jag vet inte. Det pirrar i hela kroppen när jag ser honom, han är så oerhört charmig, men kunde han inte varit några år äldre. Visst, man vet ju inte om det leder till något om vi träffas, men det känns sådär att ens inleda något?

Åhh.. :)

• Svar på tråden Åldersskillnad - när tjejen är äldre
  • rlevitte

Varför blir du så till dig av att vara den äldre? Vad har det för betydelse?

Mvh,
    Richard

• Anonym (tvekar)

Tja, det är väl för att jag inte känner mig lika trygg om jag själv är äldst, att killen ska ha den rollen som "äldre och beskyddande", att jag är rädd för att man kanske inte skulle känna sig lika trygg.

Jag hade inte tvekat på att gå ut med honom om han varit 8 år äldre.

Sedan kommer nog osäkerheten in i bilden. Har man lekt färdigt när man är 21? Kommer han att ränna på krogen stup i kvarten och inte vilja åt samma håll som jag vill. Självklart kan detta även ske med killar i ens egen ålder, men det känns som att det är ännu större risk i den åldern.

Men jag kommer nog att träffa honom igen, även att det känns "fel".

• Teza73

8 år e väl inte så farligt heller, är själv tillsammans med en kille som är 8 år yngre än mej, vi träffades när han va 23 och jag 31, å visst va jag liiite fundersam i början men d har funkat jättebra, så jag tycker du ska ge d en chans om du gillar killen, kan ju bli hur bra som helst, å d får du ju inte veta annars

Go for it kramar

• evaoregon

Prova och se hur det går! Han kanske är väldigt mogen för sin ålder. Min man är 2 år yngre och det har aldrig varit något problem, men två år är ju inte lika mycket som åtta förstås.

Men jag tycker inte att du ska tänka så mycket på det utan se hur det utvecklar sig.

Lycka till!

• Anonym (tvekar)

Vi har bokat in en fika nu iaf, får väl se hur det går med det. Jag kunde inte slita ögonen från honom när jag såg honom första gången ute i januari, nu andra gången var det likadant så jag vill veta om det kan finnas mer än bara attraktion :)

• Anonym (samma)

För två år sedan blev jag tillsammans med en kille som var 21 och jag var då 30, så mellan oss var det 9 år. Precis som du hade jag ångest innan och ställde mig exakt samma frågor, dvs om det överhuvudtaget var nån idé att satsa eftersom han skulle vilja "leka av sig", om han skulle kunna "ta hand om mig" så som jag ville (låter nog värre än jag menar men jag ville ha en man och inte en pojke ) etc. Det visade sig funka hur bra som helst.

Det har tyvärr precis tagit slut mellan oss, dock inte pga åldersskillnaden, utan helt enkelt för att jag behöver vara ensam ett tag framöver. Självklart ska du satsa! En STOR fördel med att han är så pass ung är att han inte har en massa bagage att släpa på - inga tidigare trassliga relationer osv. som har påverkat honom.

Lycka till o glöm inte att berätta hur det går!

• Anonym

Ja, du kommer förmodligen att hamna i säng med honom.....och det är allt. Just nu spelar ålderskillnaden roll, eftersom killen är 21. Hade han varit 30 och du 38.....nemas problemas....men just nu behöver han några år på nacken att mogna till....det vet du redan.

• Anonym (tvekar)

Oj, här var det delade meningar :) Och jag är inte sån som hoppar i säng med någon på första dejten direkt, utan vill lära känna en person först. Om det finns något eller inte märker man ganska snabbt..

• Anonym

jag är själv 29 och tillsammans med en 21-åring, det funkar jättebra! Allt är individuellt, prova och se.

• ewaulrica

Anonym (tvekar) skrev 2009-04-26 17:45:34 följande:

Vad tycker ni om det? För mig har det alltid känts fel (av någon anledning?)Men nu träffade jag en kille ute på krogen igår, han var nykter och jag full, vi strulade lite grann och när jag var på väg hem frågade jag hur gammal han var. 21 svarade han. Va? Han såg ut att vara ungefär 30 så jag var inte alls beredd på det, själv fyller jag 29 i år så det är alltså en åldersskillnad på 8 år.Han ringde idag och ville att vi skulle träffas, men va fan, jag vet inte. Det pirrar i hela kroppen när jag ser honom, han är så oerhört charmig, men kunde han inte varit några år äldre. Visst, man vet ju inte om det leder till något om vi träffas, men det känns sådär att ens inleda något?Åhh.. :)
    Jag själv var 32 när jag blev ihop med min kille, som då var 21... det är 11 års ålderskillnad mellan oss två. Vi har varit ihop i 5 år nu, visst var det lite knepigt i början att få ihop att han ville festa lite med polarna och jag hade barn sedan innan. Men med mycket kärlek och förståelse så går det! Det viktiga är att tänka på hur killen är, och hur du själv är. I mina ögon så är jag inte 37 i "spelålder" utan snarare runt 30. Han är inte som en 26-åring heller, utan snarare som... ja, 30. det innebär ju att vi nånstans hamnar på samma nivå iaf? :) Tycker inte att du ska måla fan på väggen och intala dig själv att det behöver vara något dåligt att han "bara" är 21.. Det lär visa sig vem han är och vad han står för. Kan faktiskt erkänna att jag stött på många 25-åringar som är bra mycket mognare och klokare än de som är 30-35, så det är nog en individfråga snarare än en åldersfråga..:)
  • Anonym (Been there...)

Det beror väl på var du är i livet. Jag tillbringade två år med en sex år yngre kille och det funkade inte så bra. Jag ville skaffa en bra bostad, satsa på jobbet och började fundera på barn. Han ville planka in på konserter, äta sig mätt på after work bufféer för att spara pengar och bo i andra hand hos kompisar (eller mig!) med bara en väska kläder. Aldrig mer säger jag!
    När jag träffade min man var jag sååå lycklig över att ha ett förhållande med en vuxen människa!
    Men visst, alla är ju inte som mitt ex (som trots allt hade många goda sidor också även om det inte framkom här).

• Anonym

Jag har erfarenhet av att det funkar betydligt bättre när kvinnan är äldre!
    I min krets så är det kanske ett tiotal par där kvinnan är allt från några år äldre upp till 15 år äldre, de flesta är gifta och har det superbra.
    Inga tjafs, ingen svartsjuka och de flesta har även barn.
    Har själv haft många relationer med yngre, och visst de har sett äldre ut men det har varit ålderskillnad på upp till 10 år.

• Anonym

Go for it. va tillsammans med en kille som var 19 och jag 27. Vi var tillsammans i 4 år.

• Majsan G

GO FOR IT! Age is nothing but a number...

Vi har samma åldersskillnad hos oss, jag är den som är "gammal och klok"!
    Se det som något "strategiskt" - vi kvinnor har längre medellivslängd än män, så nu vandrar vi vidare samtidigt

Jag hade känslan av "barnarov" i början, men killen var/är ju både mogen och myndig och då så!

• Anonym (tvekar)

Anonym (Been there...) skrev 2009-04-28 18:40:53 följande:

Det beror väl på var du är i livet. Jag tillbringade två år med en sex år yngre kille och det funkade inte så bra. Jag ville skaffa en bra bostad, satsa på jobbet och började fundera på barn. Han ville planka in på konserter, äta sig mätt på after work bufféer för att spara pengar och bo i andra hand hos kompisar (eller mig!) med bara en väska kläder. Aldrig mer säger jag!När jag träffade min man var jag sååå lycklig över att ha ett förhållande med en vuxen människa! Men visst, alla är ju inte som mitt ex (som trots allt hade många goda sidor också även om det inte framkom här).
    Men oj, vad var det för kille du stötte på? Hur kunde du ens stanna så länge som två år? :) Jag vet i alla fall att denna kille har både eget hus och jobbat sedan några år tillbaka så på den fronten är det ingen fara.

Jag får se hur det går nästa vecka, det känns lovande när man pratar med honom i alla fall :)

Pirret i magen är härligt om inte annat :)
  • Jakopzon

Jag är 7 år älder än min karl...ja är 30 å han fyller 23 om några dagar...har aldrig kännt av ålderskillnaden,bara lite när ja träffar hans kompisar som kan kännas lite yngre....å kanske deras tjejer som är runt 18-19. Nu väntar vi barn den 8e juni =) Ja har en liten kille på 5år sen tidigare å de funkar hur bra som helst. Ja va mest orolig va folk runt omkring skulle tycka...typ hans föräldarar...helst när ja har barn redan åxå.. Men de visade sej att hans mamma är 8år äldre än sin karl å hans mormor är 8år äldre än sin....ha,ha...

• Anonym (tvekar)

Dejten gick bra. Han är väldigt charmig och trevlig, men det kändes inte riktigt som vi var på samma nivå, tyvärr. Fast det handlar mer om personligheterna än åldern i detta fall.

Vi har inte sagt något om att träffas igen, men jag tror att om det blir så kommer det nog att vara mer på kompisnivå. Sedan vet man ju aldrig vad som sker i framtiden. Time will tell :)

Jag har absolut inte bråttom.

Svar på tråden Åldersskillnad - när tjejen är äldre