• Snuttan06

All inclusive resa med 2 barn..tips.!

Vi vill åka med 2 vuxna och 2 barn 1 o 3 år i höst på en All inclusive resa.
    Kreta funderar vi på.

Men man har ju hört att en del får tag på svinbilliga resor med all inclusive..
    var hittar man sånt ? Vi behöver inte boka nu men gärna 3 veckor innan eller nåt sånt.

Har ni tips på ställe i Kreta o var/hur vi ska komma undan billigt ??

Hej svejs

• Svar på tråden All inclusive resa med 2 barn..tips.!
  • Veronika07

Jag och min sambo bodde på Caldera Village i Agia Marina förra hösten innan vi fick barn. Det var helt underbart! Vi hade all inclusive och maten var supergod, det var dessutom flera olika rätter att välja mellan varje dag så vi blev aldrig less på maten. De stod och stekte pannkakor till frukost varje morgon och det luktade så gott. Vi hade som sagt inga barn då men det var en hel del barnfamiljer som bodde där, hörde att några varit dit flera år i rad. Vi betalade ca: 14 000 kronor för oss två så det var ganska dyrt, vet inte vad det kostar för barn men det kan vara värt att kolla upp det. Det är bara att skriva om ni undrar över nått mer. Det ända som var negativt var backen upp till hotellet, men vi var inte ner till byn så mycket eftersom vi hade allt vi behövde på hotellet :)

• Duckan74

Almirida, Kreta med Langley Travel. Det är dock bara halvpension, men det går att få billiga resor om ni har lite is i magen. Två goda vänner som varit där, den ena åkte 2ggr samma år och båda var mer än nöjda med resmålet, maten och priset.

• JWM

tänk på att det skiljer STORT mellan ving o fritidsresor i all inclusive!!!

hos ving heter det inclusive och det är mer som helpension.
    hos fritidsresor är det verkligen allt med, frukost, lunch, eftermiddagsfika, kvällsmat, gratis dryck, vissa aktiviteter samt glass/läskkort till barnen

så det skiljer verkligen mellan bolagen

har bokat resa till hösten med ett av bolagen för att få komma bort men den svåra nöten är ju att all inclusive hotellen sällan har barnklubb utan man får då välja
    barnklubb eller all inclusive.
    och dom hotell som har bägge, vilka är få i bägge bolagen är ofta fullbokade

så fundera en vända till vad ni vill ha bra billig mat eller barnaktiviteter

ving har ju gratis mat för barn när vuxen betalar och äter samt vissa aktiviteter på dom hotell där inte barnklubb finns och era är ju så små så dom kanske är mer än nöjda bara att få komma bort

men tvyärr billiga all inclusive är svårt att hitta
    så spara vidare och res sedan
    vi betalar ca 25000 kr för 2 vuxna och 2 barn (5 & 7 år) och det tycker vi är billigt...
    men mindre barn är ju ännu billigare

• aquamarin

Var 25000 för en eller två veckor?

• aquamarin

Ok, tack! Det är så att vi preliminärbokat en resa i två veckor, all inclusive. Vi är två vuxna och 3 barn på då (juli) 11månader, 4 år och 14 år. vi skulle få betala ca 40000 och jag undrar om det är mycket? Vi har inte varit iväg 2 veckor förut men enligt bekanta så skulle detta vara billigare än att åka 2 veckor utan all inclusive.. Tycker dock att detta är väldigt mycket pengar, så vi funderar på att hålla oss i Sverige istället, tex Öland. Resan vi bokat är till Menorca.

• sny1

Ett tips är att också kolla på hotell där ingen mat ingår men man kan boka på helpension/all inclusive. Kan bli billigt

• Aprilia77

Vi har bokat en All inclusive resa till Rhodos om två veckor, till ett ställe som heter Rodos Village Beach med Apollo. Resan kostade ca 12500 kr för två vuxna och en 1-åring, 1 vecka. Nu har vi ju inte varit där ännu och kan inte säga hur det är men det ser jättefint ut på bilderna och jag har bara hört bra om det. Om det nu är så bra som vi tror och hoppas så tycker jag att vi kom undan ganska billigt!

• Snuttan06

Vi har kollat lite på Mallorca nu också, någon som åkt med Solresor till Alcudia och bott på Eden Lago.

Vad tror nu ? Måste man boka nu för en resa i september eller kan man komma undan billigare om man bokar i augusti t ex...?

• Snuttan06

Just det ja...blir ju runt 20.000 för oss alla på all inclusive, jag kanske är snål men jag tycker det är lite dyrt faktiskt...runt 15 hade vi tänkt oss..
    Tips på hur man kan komma billigare undan ??

• JWM
    aquamarin skrev 2009-04-28 10:19:55 följande:
    Ok, tack! Det är så att vi preliminärbokat en resa i två veckor, all inclusive. Vi är två vuxna och 3 barn på då (juli) 11månader, 4 år och 14 år. vi skulle få betala ca 40000 och jag undrar om det är mycket? Vi har inte varit iväg 2 veckor förut men enligt bekanta så skulle detta vara billigare än att åka 2 veckor utan all inclusive.. Tycker dock att detta är väldigt mycket pengar, så vi funderar på att hålla oss i Sverige istället, tex Öland. Resan vi bokat är till Menorca.
    tycker inte det är dyrt då ni har ett stort barn (14 år) som säkert går för vuxenpris

tänk på att det är mat för 2 veckor med

vilket bolag reser ni med? eftersom det skiljer så mycket i vad som ingår i detta all inclusive
  • aquamarin

JWM
    Vi åker med Solresor.

• JWM

ha en skön semester !

och lycka till har tyvärr hört mycket neg om detta bolag men hoppas på att nu få höra gott om dom

• aquamarin

Vad har du hört för negativt?

• JWM

att dom inte passar tider vi avgång både till resmålet och hem

att rum inte är städade vid avgång

att dom begär mer i betalning precis innan man skall resa

att hotellen inte lever upp till vad som står i beskrivningar

• aquamarin

Tråkigt att höra! Men mina föräldrar och syskon med fam reste med dem förra året och var enbart positiva, så jag håller tummarna.

Svar på tråden All inclusive resa med 2 barn..tips.!