Är det farligt att ligga på magen????
Är i v 22 och börjar få en liten mage.. Har varit på massage för några veckor sedan och låg då en kvart på magen.. Är det farligt?? Kändes ju inget konstigt!!!!
Är i v 22 och börjar få en liten mage.. Har varit på massage för några veckor sedan och låg då en kvart på magen.. Är det farligt?? Kändes ju inget konstigt!!!!
Tror inte det är ngn fara attt ligga på magen.. Däremot skulle jag aldrig gå på massage när jag var gravid! Det rådet fick jag av min bm.. Det frigör massa i kroppen som inte är bra.. Men vad vet jag..
Så länge det inte gör ont eller känns obehagligt på något sätt,eller som att du "mosar" magen så är det ju OK!
Vet att man blir lite orolig,men jag låg på magen ibland men det kan jag inte längre (v 26)
Nej, inte kan det vara farligt. Du märker väl om bebisen inte gillar det.
Jag sov på magen (framstupa sidoläge nästan) tills jag var i 8e månaden.
Jag frågade min bm och det var absolut inte farligt att gå på massage, Bara man talade om att man var grvid, sen om man googlar på det så rekomenderas massage, även på förlossningen=)
Jag ligger på magen och är i v21, Med dottern låg jag ganska länge på mage och det blev inge fel på henne. Så länge det inte gör ont är det nog ingen fara
När jag var gravid förra gången med min dotter så fick jag en weekend på selma lagerlöf spa. Då var jag bara runt 10 veckan och de gav inte massage till gravida alls. Kanske är olika
Innan v13 ska man helst inte gå på massage pga missfalls risken, men sen gör det absolut ingenting. Man ska bara vara lite försiktig nere vid svanken att inte ta i där, men det vet ju alla massörer. Jag har vart både på vanlig massage och gravid massage helt underbart att få under graviditeten. Så de e absolut ingen fara=)
okii är säkert så men att massage ska vara farligt, det stämmer ju inte, varför skulle det då annars finnas gravidmassge??
jag har legat på mage fram tills dess att det började kännas obehagligt plus att bebisen visade tydligt att det blev för trångt då.
massage är inte farligt under graviditeten. det är ju så underbart att få massage just under graviditeten. jag brukar halvsitta upp framåtlutad och det funkar jättebra.
Förälskad,
fast om du läser en gång till så står det "nästan" framstupa sidoläge.
Nej ja tror inte att de är någon fara att ligga på magen, men däremot skulle ja aldrig klara av att göra det för de räcker med att ja lägger mej för mycket på sidan så känns de som ja klämmer bebisen där inne och det kommer en obehaglig känsla i magen....mår typ illa...!!