• Glenda Glad

Vassa naglar!

Jag filar min sons naglar, men de blir ändå så himla vassa så han river sig själv och mig. Har försökt klippa dem, men det blir nästan ännu värre. Det måste finnas något sätt att få naglarna korta och inte så vassa.

Kan någon tipsa mig om hur jag ska göra?

• Svar på tråden Vassa naglar!
  • Zezana

Vi har samma problem.. Enda man kan göra är väl att klippa & fila det sista ofta.. Smörja med lite barnolja på fingrarna kanske..

Någon annan med bättre förslag ?

• Emmis 2008

Det hör nog till att både barnet o föräldrarna får rivmärken lite då och då=) Försöker också klippa och fila men det är alltid någon vass kant kvar. Sen växer dom så himla fort också tycker jag. Klipper dom var och varannan dag känns det som.

• Nostradamia

Vi filar enbart, har en fil vid skötbordet, så varje morgon när klimpen vaknat så har vi vår morgonrutin: byta blöja, tvättning, massage, kolla naglarna/fila naglarna, påklädning mm. De rackarns naglarna växer oerhört fort....håller med där. Inte skönt att bli riven!

• maddan86

Vi har som brottningsmatch här när naglarna ska klippas.... vilket inte görs så ofta som det bordes men det är ju nästan omöjligt har ibland gjort det när hon sover men nu när hon är så stor så sover hon nästan aldrig på mig längre.. ne jag vet inte faktiskt svårt det där med att dom växer som ogräs!! = )

Svar på tråden Vassa naglar!