• Billy och Jag

Ledsen nyrakad hund!

Våran hund är nyrakad, hon har blivit rakad en gång förut.. Annars brukar jag bara klippa ner pälsen litegrann, men nu tog jag allt! (förutom svans och öron)

Och nu har hon varit ledsen och hållt sig undan sen i fredags kväll. Hon vill inte äta som förut och hon är inte samma glada hund, utan hon ligger i hallen bara och ser ledsen ut. Hon har också kort stubin mot den andra hunden.

Kan hon ha blivit så av att vi rakade henne?? Och varför?

Hon slickar sig i rumpan en del också.. Hon har inte haft så kort där bak förut och verkar tycka att det känns ovant.

Nån som kan förstå?

• Svar på tråden Ledsen nyrakad hund!
  • hmcc

Mina hundar är precis tvärtom.
    Dom sprudlar av lycka när dom blivit rakade.
    Vi har verlikgen väntat på värmen så att dom äntligen kan bli av med pälsen

Så idag har jag rakat dom och dom sprätter omkring som unghundar.
    (det är pappisar)

• PrettyGirl

Mammas tax var sådär hon med när hon blivit klippt, hon riktigt skämdes lilla gumman;) Hon var så ynklig och såg så ledsen ut så man bara ville krama henne hela tiden! Hon var en underbar vovve.

• PrettyGirl
    hmcc skrev 2009-04-26 20:42:03 följande:
    Mina hundar är precis tvärtom. Dom sprudlar av lycka när dom blivit rakade. Vi har verlikgen väntat på värmen så att dom äntligen kan bli av med pälsen Så idag har jag rakat dom och dom sprätter omkring som unghundar. (det är pappisar)
    Som min sheltie när han blivit duschad! Inte så kul när han bli duschad, men efteråt är det race;)
  • Billy och Jag

Det är en pudel/cocker...

Hon brukar bli glad när hon är nyklippt.. Men inte denna gång!

Dels så har vi valp hemma också.. och valpen brukar springa och bita henne i pälsen.. det kan hon inte längre så det gör nog ont när hon biter tag i skinnet nu ist. Men då säger hon bara ifrån och går undan.

Men det verkar nästan som att hon är rädd för oss ibland.. i går låg hon i soffan och skakade när vi lockade upp henne.. hon trodde väll att vi skulle göra nått dumt som kloklippning eller rakning..

• Blommiga tjejen

Kan hon ha blivit luggad när hon klipptes av misstag så hon är sur över det?

• Billy och Jag

Blommiga tjejen skrev 2009-04-27 12:14:21 följande:

Kan hon ha blivit luggad när hon klipptes av misstag så hon är sur över det?
    hmm, jag vet inte.. Men kan hon verkligen vara sur så länge?? Hon är glad utomhus.. men inne håller hon sig borta..
  • Mamma89

hon skämms så de står härliga tider om de.. för henne e de precis osm om du skulle gå omkring i underkläder.. testa köpa ett tunnt täcke till henne o se om de hjälper.. min hund skämmdes oxå när vi klippte han.. men ett täcke räckre för han skulle bli sitt vanliga jag:)

• Billy och Jag
    Mamma89 skrev 2009-04-30 23:40:21 följande:
    hon skämms så de står härliga tider om de.. för henne e de precis osm om du skulle gå omkring i underkläder.. testa köpa ett tunnt täcke till henne o se om de hjälper.. min hund skämmdes oxå när vi klippte han.. men ett täcke räckre för han skulle bli sitt vanliga jag:)
    Nu är hon sig själv igen skönt!! Hon vande sig nog..
  • strenua
    hmcc skrev 2009-04-26 20:42:03 följande:
    Mina hundar är precis tvärtom.Dom sprudlar av lycka när dom blivit rakade.Vi har verlikgen väntat på värmen så att dom äntligen kan bli av med pälsen Så idag har jag rakat dom och dom sprätter omkring som unghundar.(det är pappisar)
    Hur ser en rakad pappillon ut?
Svar på tråden Ledsen nyrakad hund!