• LinaTed

Bada 5 veckor efter förlossningen?

Jag är typ beroende av att bada å de är en pina att inte få bada nu efter förlossningen! =P
    På BB sa dom att man inte skulle bada på 8 veckor eller tills avslaget va borta. Nu har de gått 5 veckor sen min förlossning men jag har fortfarande lite avslag kvar, men inte så de blöder. Ibland är de knappt nå alls.

Till frågan... är de jätte farligt att bada nu? Eller ska jag våga ta ett bad? Är ju trots allt 5 veckor sen förlossningen, men vill ju samtidigt inte riskera att få nån infektion =/

• Svar på tråden Bada 5 veckor efter förlossningen?
  • Amazina

Till mig sa de 4 veckor. Så länge det är ett rent badkar och du badar själv och inte i bubbelpool så är det nog inga problem.

• Nena84

oj e de så länge {#lang_emotions_surprised} ja bade precis nu o de va bara 2,5 sen ja födde.. ja tänkte att de va lång tid.. va e de som e farligt och kan hända???

• LinaTed
    Nena84 skrev 2009-04-27 09:32:32 följande:
    oj e de så länge ja bade precis nu o de va bara 2,5 sen ja födde.. ja tänkte att de va lång tid.. va e de som e farligt och kan hända???
    Ja 8 veckor sa dom till mej iaf, eller när avslaget är borta. Eftersom man har ett öppet sår i magen så kan de bli infektion om de kommer in bakterier å så me vattnet om man badar. Men jag badade igår iaf, fast jag fortfarande har avslag =P Kan inte hålla mej längre =)
Svar på tråden Bada 5 veckor efter förlossningen?