• Snöengla

Har du blivit gravid trots att du ammar? Hur kände du dig?

Jaa jag undrar om någon här blivit gravid trots att dom ammar?
    Hur kände du dig då? Vilka symptom fick du?

Jag har aningar om jag skulle kunna va gravid.
    Lilltjejen är nu 4 månader och jag helammar..
    Kan det vara möjligt att jag blivit gravid ändå?
    Jag kan inte annars förklara min konstiga viktuppgång.
    Jag tränar ca 5 gånger i veckan ju på en träningscykel och äter inte mer än jag gjort sen hon föddes. Verkar som att jag bara går upp i vikt nu. Har gått upp 4 kg igen..först gick jag ner 9 kg efter förlossningen sen har jag börjat gå upp igen och totalt 4 kg nu..så man kan säga att jag är bara 5 kg lättare än jag var när jag skulle föda. Inte klokt ju?
    Sen tröttheten och mina enorma humörsvängningar. Det skulle kunna va ett tecken.
    Men jag tog ett negativt test för 4 dagar sen. Så det verkar lurt.

Någon som testat negativ trots att dom är gravida och ammar?
    Eller så kanske jag får testa om en vecka igen och se om man ser nåt då.
    Fattar inte vad som pågår..vill inte gå upp mer nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-11 12:00
    Har tagit ett till test nu i helgen men det var också negativt. Jag blir galen. Jag känner mig gravid ju. Det känns verkligen som att jag är gravid. Varför visar det inte positivt då? Jag kan inte sluta tänka på det. Har haft sträckningar/dragningar i ljumskarna(livmoderna antar jag) nu i 2 dagar. Och ont/värk i ryggslutet.
    Kan man verkligen få sträckningar/dragningar fast man inte är gravid? Skumt! Har gått upp 1kg till också. Knasigt! Blir snart koko. Inte är det muskler iaf jag har gått upp.
    Funderar på om jag ska gå till min gynekolog och kolla mig...

• Svar på tråden Har du blivit gravid trots att du ammar? Hur kände du dig?
  • MissLillan

jag blev gravid 3 mån efter 1:a kom ut.... och hel ammade. gjorde ett test. som visade negativt. 3 mån senare gjorde jag ett test igen som var posetivt.... så det kommer att skilja ett år på dem ungefär.... så visst kan man det=) jag har inte kännt så mycket. min omgivning tyckte jag la på mig igen när jag precis gått ner mina gravidkilon. sen började jag känna lite sprattel i magen. så gjorde ett test.

• MissLillan

ps. jag gjorde 1:a testet lite tidigt då jag inte hade så kort cykel längre efter förlossningen.

• Snöengla

aha intressant.. men du hann inte få mens innan du blev gravid? Räknade du bara på din gamla cykel?
    Häftigt annars med så kort emellan barnen. Grattis! Dom får säkert kul ihop.
    När tog du första testet då? Och hur långt hade du kommit när du tog positiva testet? Om du kände sprattel i magen då måste du vart ganska lång gången??

• vattenlilja

Efter förlossning hade jag bara 4-5kg kvar från tidigare vikt. När sonen var 3-4månader började jag gå upp i vikt. Nu väger jag nästan lika mycket som före förlossningen;)) Men det gör inget därför jag var för smal innan graviditet.
    Men jag var också orolig ett tag(hade ganska stor mage), gjorde 2 tester som var negativ.

• Snöengla
    vattenlilja skrev 2009-04-26 22:32:03 följande:
    Efter förlossning hade jag bara 4-5kg kvar från tidigare vikt. När sonen var 3-4månader började jag gå upp i vikt. Nu väger jag nästan lika mycket som före förlossningen;)) Men det gör inget därför jag var för smal innan graviditet. Men jag var också orolig ett tag(hade ganska stor mage), gjorde 2 tester som var negativ.
    Aha så du var aldrig gravid?
    Vet du varför du gick upp då? Rörde du dig mindre, åt mer? Eller det kanske var hormonerna?
  • vattenlilja
    Snöengla skrev 2009-04-27 19:35:13 följande:
    Aha så du var aldrig gravid?Vet du varför du gick upp då? Rörde du dig mindre, åt mer? Eller det kanske var hormonerna?
    Jag åt mer, ville äta söta saker hela tiden(o det är normallt när man ammar), jag äter mer än min man gör hehe)). Saedan tycker jag att det är hormoner också.
    kilorna försvinner senare, när man slutar amma;))
  • jordgubbsglass

jag helammar men fick tillbaka mensen några dagar efter att avslaget slutade...

• Snöengla
    vattenlilja skrev 2009-04-27 22:55:52 följande:
    Jag åt mer, ville äta söta saker hela tiden(o det är normallt när man ammar), jag äter mer än min man gör hehe)). Saedan tycker jag att det är hormoner också. kilorna försvinner senare, när man slutar amma;))
    Hmm när jag tänker efter så äter jag väldigt mycket choklad och det började jag ju faktiskt med efter förlossningen.
    Är galen i choklad. Speciellt mörk 70% eller så. Inte bra.
    Var inte alls sugen på det under graviditeten. Mådde illa av det då men sen kom suget tillbaka och det rejält.
    Usch..men det kan inte bara vara det som gör att jag går upp.. jag tränar ju också så jag borde stå still ungefär...
    Antagligen är det hormoner..
    Vi får se..än så länge har jag inte fått nån mens och verkar stå still i vikt nu..hoppas jag inte ökar mer nu bara..
Svar på tråden Har du blivit gravid trots att du ammar? Hur kände du dig?