• Therese H

Hjälp, en sticka i fingret

Min dotter på ett år har fått en sticka i handen, precis under tummen.
    Hur får man bort den??? Det gör ju ont och hon vill ju inte att jag ska hålla i henne

Nån som har något bra tips??

• Svar på tråden Hjälp, en sticka i fingret
  • skorpionen80

Förstoringsglas och pinsett?

• hoppetossan23

Mina barn har fått det mycke å jag har grejat de när dom sovit när de e så små! Pincett har jag haft då! Lycka till!

• Leone i Västerås
    hoppetossan23 skrev 2009-04-26 20:51:24 följande:
    Mina barn har fått det mycke å jag har grejat de när dom sovit när de e så små! Pincett har jag haft då! Lycka till!
    Ja, så har vi också gjort.
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Mrs My

Vi har gjort lite olika. Ibland hjälper det att smörja in med nåt halt, typ tvål ifall den inte sitter så djupt. Ibland har vi låtit den vara kvar över natten och ofta trillar den ut av sig självt. Kroppens eget försvar fixar det mesta. Men det är klart, gör det ont på henne nu (om hon inte bara är rädd för det som hänt) så förstår jag ju att ni vill ha ut den direkt. Tyvärr kanske man då måste vara två, en som håller och en som gör ett snabbt jobb med pincetten. Lycka till!

• Therese H

Har provat med pincett, men fick bara ut halva. Den verkar inte vara så ytlig, så jag hoppas att kroppen kan stöta ut den bit som är kvar. Vill ju liksom inte "gräva" ut den! Hon blir ju dessutom rädd av att vi håller i henne. Det hade aldrig fungerat att försöka att få ut den medans hon sov

Svar på tråden Hjälp, en sticka i fingret