• Plåstret

Ska man använda balsam om man ska färga/bleka slingor hos frisören?

Hej!
    Imorgon ska jag till frisören och slinga håret, jag vet inte om jag ska färga slingor eller bleka.
    Jag ska tvätta håret ikväll, och jag undrar om jag ska använda balsam eller inte? Jag har hört någonstans att tar man balsam i så kommer färgen "rinna av" när man färgar det pga håret blir för glatt av balsamet.
    En annan gång så hade jag inte balsam i när jag tvättade det hemma, och frisören hade ett helsike att få igenom slingorna i slinghättan, så det känns ju inte så lockande.

Vad tror ni är bäst att göra?
    Jättetacksam för svar och erfarenheter :)

• Svar på tråden Ska man använda balsam om man ska färga/bleka slingor hos frisören?
  • lindalita

Måste du tvätta håret då, kan du inte låta det vara till i morgon när du ska till frisören?

• essy81

ska nog inte spela någon roll. Det har jag aldrig tänkt på, men har blivit bra endå

• a mor

Du ska helst inte tvätta håret tror jag. Ta då inte balsam i alla fall.

• Plåstret
    lindalita skrev 2009-04-26 21:36:25 följande:
    Måste du tvätta håret då, kan du inte låta det vara till i morgon när du ska till frisören?
    Ha! det har jag inte tänkt på ;) Jag tvättade det senast i torsdags, och har inga produkter i håret, förutom någon proteinspray som jag tar i innan jag fönar håret.
    Då kanske jag kan strunta i det? Tack för tipset
  • Senap

Tvätta inte håret ikväll. Du ska ju ändå till frissan imorgon
    Medlet tar lika bra i varje fall och hårbotten skonas då den är lite skyddad mot det starka medlet.
    Min frissa skäller nästan på mig om jag tvättat håret innan jag kommer dit

My sugar is raw
  • Plåstret

Saken är nämligen den att frisören inte kommer tvätta håret innan vi färgar kanske jag ska tillägga.

• a mor

Är det färgning du ska göra så blir resultatet bättre ju smutsigare håret är. Jag vet inte hur det ligger till om du ska bleka.

• Senap
    Plåstret skrev 2009-04-26 21:51:19 följande:
    Saken är nämligen den att frisören inte kommer tvätta håret innan vi färgar kanske jag ska tillägga.
    Nej, det gör min frissa aldrig. Färg och blekning tar ändå.
    My sugar is raw
  • Plåstret

Tack alla ni för tipsen!

Jag skippar att tvätta håret, så ska det nog bli bra iallafall! :)

• Plåstret

Tack alla ni för tipsen!

Jag skippar att tvätta håret, så ska det nog bli bra iallafall! :)

• ZZzzz

Det har ingen betydning, men heller et rent hår enn et fettigt då(for frisörens komfort hehe), men behöver inte va helt nytvåttat :) Visst stenger balsam hårstrået, men i färgen/blekningen finns der ämnen som öppnar det. Gjör precis som du känner!

Svar på tråden Ska man använda balsam om man ska färga/bleka slingor hos frisören?