• Maribor

Boka resa tidigt för barnrabatt eller åka sista minuten utan rabatt? Vad blir billigast?

Hej hej

Var inne på Ving idag och frågade hur det är att resa med barn och priser? Min pojk är snart fyra och jag undrade över barn-rabatter, och det dom svarade var att rabatter finns att få om man bokar i förväg på familjehotellen, men att sista minuten resor ofta inte har särskilt stora rabatter eftersom priser redan är nedsatt.

Vad tror ni? Vad kan bli billigast? Boka nu och få rabatt (ska åka v. 27)? Eller ta en sista minuten och riskera att betala 3000-4000 kr för barnet?

• Svar på tråden Boka resa tidigt för barnrabatt eller åka sista minuten utan rabatt? Vad blir billigast?
  • queenofangels

skulle boka nu, men bara för att nu kan du själv bestämma vilket hotell du hamnar på så de blir ett barnvänligt. varje gång ja tagit sista minuten så har de varit hotell där bara ungdommar bor o inget för barnen att gör.

• TessBeck

Det är alltid mest prisvärt att boka tidigt, ju tidigare desto bättre. Speciellt om man reser med barn.

Sista minuten existerar inte på samma sätt längre, det är sällan sista minuten-resorna är så billiga numera. Tyvärr.

• Bergling
    TessBeck skrev 2009-04-26 22:15:02 följande:
    Det är alltid mest prisvärt att boka tidigt, ju tidigare desto bättre. Speciellt om man reser med barn. Sista minuten existerar inte på samma sätt längre, det är sällan sista minuten-resorna är så billiga numera. Tyvärr.
    Nja, nog går det att göra fynd fortfarande, men att göra det i kombination med att få ett barnvänligt hotell gör det hela mer komplicerat. Dessutom så tycker jag rent generellt att sista-minuten, mer blivit "nästa-månad", men det är klart att resebolagen kanske hellre sänker en resa nån tusenlapp och får sålt den ett par veckor innan avfärd, än att tvingas sälja den till vrakpris ett par dagar innan.

Skall man vara säker på att få något bra så gäller det som sagt att boka innan.
  • Miss Lau

Visst går det bra att fynda sista minuten, bara man har lite is i magen. Personligen skulle jag aldrig boka en resa flera månder innan för att få ett speciellt hotell. Men det är jag och jag inser att andra tycker det är viktigt med Bamseklubb och liknande och då är ju sista minuten inte så bra.

Jag reste ensam med två barn på sista minuten förra sommaren och vi betalade 6000 kr för oss tre.

• Maribor

Svårt det där! Valmar - vilken vecka åkte ni? Och vilken resebyrå? För mig är inte heller bamse-klubb viktigt däremot finns det kanske en poäng att inte hamna på ungdomshotell som jag själv festade på för ett antal år sen

Men det är ju priset som styr..nån mer som har nån tanke?

• Miss Lau
    Maribor skrev 2009-04-28 19:32:45 följande:
    Svårt det där! Valmar - vilken vecka åkte ni? Och vilken resebyrå? För mig är inte heller bamse-klubb viktigt däremot finns det kanske en poäng att inte hamna på ungdomshotell som jag själv festade på för ett antal år sen Men det är ju priset som styr..nån mer som har nån tanke?
    Förra sommarens resa var första veckan i juli och vi reste med Detur. Jag har aldrig bokat annat än sista minuten och mina barn är vana resenärer även om den resan var deras första charter.
Svar på tråden Boka resa tidigt för barnrabatt eller åka sista minuten utan rabatt? Vad blir billigast?