• Mimmi69

Hyllpapper/plast?

Mina hyllplan i köksskåpen är skrovliga och känns ofräscha. Tänkte att det kanske finns någon form av hyllpapper i plast som man kan använda och lägga på hyllorna. Finns det något sådant eller finns det tips på något annat jag kan göra för att fixa till, helst utan att slipa och måla?

• Svar på tråden Hyllpapper/plast?
  • KossanMuu

köp vanlig dekorplast, det kan man ha till lite vad som helst: kakel, bänkskivor eller till hyllor. Finns billigt på t.ex. coop.

• framsteg

Köpa vanligt hyllpapper? (är mer ju mer plastat än vanligt presentpapper). Brukar finnas i vanliga mataffärer (på ICA där jag bor finns det vid städsakerna, om det är en "normal logisk placering" vet jag dock inte. ). Vi har satt häftstift i hörn och ytterkanter för att det skall sitta fast.

• Limefrukt
    Mimmi69 skrev 2009-04-27 22:29:14 följande:
    Är den självhäftande?
    Nej, den är inte självhäftande, men om du lägger den med "gummiplopparna" nedåt, så rör den sig inte. Däremot är den rullad åt andra hållet (det är meningen att plopparna ska vara uppåt för att förhindra att lådinredningen flyttar på sig), så i början får man tynga ner hörnen med något. Lätt att torka/skölja av och håller i evighet.
    *~*~* BF 17 juni *~*~*
Svar på tråden Hyllpapper/plast?