• Anonym

Min kollega dissar mig

Jag arbetar mycket nära en person som får mig att må jättedåligt
    Tyvärr ligger hon mycket bra till hos vår chef och hon är mycket omtyckt hos alla andra så jag kan inte räkna med något medhåll om jag tar upp hur jag upplever henne.
    Hon nonchalerar mig alt. gör narr av allt jag säger. När jag kommer och säger hej eller ska gå hem och säger hejdå så svarar hon aldrig. Jag går med en klump i magen hela tiden. Jag har frågat henne om det är något som hon ogillar med mig men jag får inget svar.
    Vad gör man?

• Svar på tråden Min kollega dissar mig
  • Anonym

Usch jag känner igen mig i de du skriver. Eller de var en "vän" till mig som betedde sig så :( Jag mådde jätte dåligt...

Ett exempel är att jag och en annan kompis brukade träna. Då kunde hon ringa till henne och höra om hon ville ha skjuts men inte mig :( Jag fick gå...

Jag har lärt mig, att människor som får en att må dåligt ska man inte ha i sitt liv! De tar onödig energi av en. Så pass att man kan vara på dåligt humör på såna man älskar bara för att man är ledsen över nån idiot!

Nu förstår jag att de inte är så lätt att bara skita i din kollega eftersom de här händer på jobbet.

Mitt råd är att konfrontera henne! Människor som beter sig som svin ska verkligen få veta hur dom får en att må! Säg åt henne hur du upplever henne samt att hon får dig att må skit!!!! Jag kan aldrig tänka mig att de kommer att kännas så roligt för henne.

Dessutom ska chefer vara opartiska. Alltså ska du prata med din chef och be om att få jobba nära intill en annan kollega. De kan till och med vara så att denne kollega kommer att ändra sitt beteende mot dig till de positiva om du säger åt henne.

• Anonym

Fick veta igår att hon bjudit hem alla andra på jobbet men inte mig i fredagskväll.
    Vill inte gå till jobbet imorgon bara för det, men kommer ju gå ändå.
    Jag har tappat arbetslusten.
    Vet ju inte vad jag gjort för fel!
    Men skulle vilja göra som du skriver - konfrontera henne! Har ju gjort det men inte inför någon annan.

Anonym skrev 2009-04-26 23:27:13 följande:
    Usch jag känner igen mig i de du skriver. Eller de var en "vän" till mig som betedde sig så :( Jag mådde jätte dåligt...Ett exempel är att jag och en annan kompis brukade träna. Då kunde hon ringa till henne och höra om hon ville ha skjuts men inte mig :( Jag fick gå...Jag har lärt mig, att människor som får en att må dåligt ska man inte ha i sitt liv! De tar onödig energi av en. Så pass att man kan vara på dåligt humör på såna man älskar bara för att man är ledsen över nån idiot! Nu förstår jag att de inte är så lätt att bara skita i din kollega eftersom de här händer på jobbet.Mitt råd är att konfrontera henne! Människor som beter sig som svin ska verkligen få veta hur dom får en att må! Säg åt henne hur du upplever henne samt att hon får dig att må skit!!!! Jag kan aldrig tänka mig att de kommer att kännas så roligt för henne.Dessutom ska chefer vara opartiska. Alltså ska du prata med din chef och be om att få jobba nära intill en annan kollega. De kan till och med vara så att denne kollega kommer att ändra sitt beteende mot dig till de positiva om du säger åt henne.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-04-26 23:31:25 följande:
    Fick veta igår att hon bjudit hem alla andra på jobbet men inte mig i fredagskväll. Vill inte gå till jobbet imorgon bara för det, men kommer ju gå ändå. Jag har tappat arbetslusten. Vet ju inte vad jag gjort för fel! Men skulle vilja göra som du skriver - konfrontera henne! Har ju gjort det men inte inför någon annan.
    Fy fan :( Jag konfronterade aldrig denne vän som var som ett svin mot mig i många år. Men jag förstår idag inte varför?!!!! Skulle jag möta henne nu och hon skulle göra något skulle hon då få höta! Men efter studenten (3 år sedan) så försvann man ju från varandra. Gud va skönt de var! Sen dess har jag aldrig tjafsat med någon vän. (För hon gjorde så många blev ovänner)

Din kollega är ett svin! Jag tycker du ska överväga att åtminstone ringa henne någon kväll och berätta hur du känner och varför hon behandlar dig som hon gör! Hon kommer bli helt förvirrad och få super dåligt samvete. Sen kan du säga något med "nu hoppas jag de här är de sista du tänker på innan du somnar, om hur du har behandlat mig"
    De är en skitstövel som behöver sättas på plats! De är mobbning!
Svar på tråden Min kollega dissar mig