Konkurs
Jag är ledsen och oroad. Jag vet inte hur framtiden kommer att se ut. Vi har 6 hemmavrande barn. Ett barn på ett behandlingshem och 2 andra barn som vi har umgänge med lite då o då. (när barnen vill o har tid)
Vi har alltså 9 barn tillsammans.
Sambon har en egen enskild firma. Hans förra revisor skötte inte sitt jobb som han skulle. Skickade inte in deklartionerna i tid och till sist kom de inte in alls. Den ena förklaringen efter den andra kom. Betalt skulle han ha o det var inte lite pengar heller, men han jobbade inte för dom.
Han bytte revisor o hon såg många fel som hon har försökt att beta av. Hon fick gå tillbaka ett helt år.
Under tiden så blev min sambo sköntaxerad o skulle betala hur mycket skatt som helst o de pengarna fanns ju inte. Under tiden så väntade vi på resultat från den nya revisorn.
Hon har kommit långt o det ser bra ut nu, men innan hon hann klart så kom kronofogden o gjorde utmätning. De tog vad de kunde o vi lyckades komma på fötter igen någelunda.
Nu kom smällen. En skatteskuld på 500 000 kr skulle betalas inom en vecka. Annars sätter dom sambon i konkurs. Vi har ingen möjlighet att få in dom pengarna så sambon kommer att gå i konkurs.
Efter att han har kursat så har han en lön på 3000 kr o jag har bara barnbidraget o underhållsstödet.
Vi kommer att gå under. Jag är rädd för att förlora huset vi bor i. Frågan är vad som händer med min son som är på behandlingshem. Jag är rädd att soc kommer att säga att vi inte har råd att ha barnen.
Tankarna skenar i väg o jag kan inte tänka på annat.