Svullnad som gör ont!!
är gravid i vecka 32 och har svullnat upp jätte mycket på kort tid och svullnaden på benen och fötter gör jätte ont! Har prövat stödstrumpor men det hjälper inte. Någon som har varit med om något liknade?
är gravid i vecka 32 och har svullnat upp jätte mycket på kort tid och svullnaden på benen och fötter gör jätte ont! Har prövat stödstrumpor men det hjälper inte. Någon som har varit med om något liknade?
Har du tagit upp det med din bm?
Havandeskapsförgiftning?
Jag svullna också upp som en toker, jisses som mina fötter oh ben såg ut, fattade inte hur de va möjligt att dom kunde bli så stora, tyvär så e svullna ben inget säkert på att de skulle var havandeskapsförgiftning.. Känner du dig konstig för övrigt, svullen o plöfsig i ansiktet, känns de som om du har högt blodtryck? E du orolig så hade jag ringt bm istället men som sagt de e jättevanligt o svullna om benen eftersom vätska inte kan cirkulera som vanligt i kroppen eftersom livmodern ligger o trycker....
Min Bm är inte inne idag så jag kan inte prata med henne idag...fick havandeskapsförgiftning med mitt första barn och då hade jag inte det. Jag vet att det är jätte vanligt men jag trodde inte att det kunde göra ont!
Här är en till som har svullna fötter och händer..
har jätte ont i mina leder...
går regelbundet nu hos BM eftersom mitt blodtryck börjat stiga..
men TS ring in till förlossningen och hör vad dom säger.
eftresom du haft havandeskapsförgiftning tidigare kan der vara så att du fått det igen..
Jag är också grymt svullen men jag har bara några dagar kvar så det är ok, även om det är lite obehagligt.
Jag tycker också du ska prata med din BM men om du inte får tag i henne så tala med någon annan på MVC och boka en tid. Ingen idé att må dåligt i onödan.