köpstopp!!!
Hej!
Nu tycker jag att shoppingen gått över styr här hemma (för MIG, inte resten av familjen
).
Jag shoppar inte tok-mycket, men ganska mycket onödigt klickas hem (internet är farligt!!) eller läggs i kundvagnen varje månad. Saker som inte alls behövs egentligen!!
Min situation: Jag är mammaledig med vårt tredje barn (tre barn under 6 år). Sambon jobbar (har eget företag) heltid.
Har haft KÖPSTOPP en gång förut (i ett halvår) och det är kul att se hur mycket pengar man verkligen sparar!
Anledningen till att detta kom upp imina tankar igen är att denna månadens räkningar var helt groteska! Vi tycker det är lättare att betala tex husförsäkringen på en gång (som varar ett år) men blir alltid lika överraskade när den kommer (6000:- på en gång...). Bara att betala, alltså, men det är ju en del andra räkningar också som ska betalas samtidigt...
Så denna månaden blir det inte mycket kvar till shopping.
Någon mer som hänger på???
Jag börjar mitt köpstopp IDAG och det här betyder för mig att INGET onödigt alls ska inhandlas. Fredagsgodis (tradition i vår familj) är ok, men allt annat snask förbjuds (likaså tidningar m.m.).
Inga kläder (barnen har så det räcker och jag behöver inte va snygg när jag bara går hemma
).
Det som handlas är alltså bara maten vi behöver samt underhåll till bilar och hus. Inga nya gardiner eller så, heller.
Känns SKÖNT!!