• JennL

Bo på Ekerö ??

Någon som bor där..?? Hur är det ?? Långt till stan osv, vill ha lite synpunkter eftersom vi funderar på att köpa radhus eller permanent bott fritidshus där.. Var på Ekerö är det bäst att bo???
    Väntar ivrigt på svar ....

• Svar på tråden Bo på Ekerö ??
  • kaffekatten

Ekerö är underbart! Bra kommun, härliga skogar, nära till vattnet, bra människor!

Flyttade därifrån 1997 och saknar det än. Vill gärna flytta tillbaka dit. Bussar går till Brommaplan och därifrån med t-bana tar det ca 10 min till centralen med grön linje.

Tappström, Gällstaö, Drottningholm, Knalleborg är bra, tar ca 30 minuter in till stan då.

• lillstrumpaa

Jag har bott på Färingsö, ligger lite längre ut än Ekerö..

Om ni bor i närheten av Ekerö centrum så är det bra kommunikationer till Brommaplan, tar väl ca 20 min sen är det ungefär lika lång tid till t-centralen.. så jätte centralt är det ju inte men det funkar..

Lycka till!!

• PrincessOfIce

Jag bor på Ekerö..
    I Ekerö Centrum för att vara Exakt..
    Det är dyra hyror här om man hyr av Ekerö Bostäder men det kan kompenseras av vacker natur..
    Väldigt bra kommunikation till Brommaplan.. Det kan ta mellan 20 och 30 minuter beroende på vilken buss som man hamnar på..
    Det tar en timme exakt från Ekerö centrum till T-centralen om man har flyt med bussar och tunnelbanor..
    Jag skulle absolut säga att om man både en själv och en äkta häft/sambo har bil så ska man absolut bosätta sig på Färingsö/Stenhamra men om man inte har bil så ska man bo mer åt Ekerö Centrum då busskommunikationen är bättre..

• jljkjlfajlk

Gammalt inlägg men herregud.. sen när har det tagit tio minuter från brommaplan in till t-centralen. Är du tidsoptimist eller vad?? Det tar såklart närmare tjugo minuter. Det är ganska många stationer som skall avverkas innan man är framme.

kaffekatten skrev 2004-05-14 23:11:41 följande:

Ekerö är underbart! Bra kommun, härliga skogar, nära till vattnet, bra människor!

Flyttade därifrån 1997 och saknar det än. Vill gärna flytta tillbaka dit. Bussar går till Brommaplan och därifrån med t-bana tar det ca 10 min till centralen med grön linje.

Tappström, Gällstaö, Drottningholm, Knalleborg är bra, tar ca 30 minuter in till stan då.

Svar på tråden Bo på Ekerö ??