• CharmingGirl

Hur är Name it i storleken?

Har länge letat efter en väst till sonen, och har nu äntligen hittat en jag bara älskar! Skulle passa så bra på sonen, och jag vill verkligen ha den.

Problemet är att den finns bara i storlek 98 och sonen har 92 i alla sina kläder (eller en stor 86:a i en del tröjor). Då är ju frågan om man vågar chansa på att Name it är lite liten i storleken...
    Åh, jag blev ju kär!

Hur är Name it rent allmänt, storleksmässigt?
    Om man jämför med kanske H&M, Lindex eller ngt liknande?

Hade tänkt börja använda västen ganska snart när det är lite för varmt för jackan och för kallt utan. Den kommer väl också åka fram om sommarkvällarna när det börjar bli lite kyligt, och även framåt hösten om den fortfarande passar då.

Så, frågan är om man ska våga chansa eller inte?
    Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Hur är Name it i storleken?
  • Mamman till två

Jag tycker inte name it´s kläder är speciellt små, snarare normala.
    Upplever däremot name it som ganska smala.

• Blåklockan79

Normala i längden, men de plagg vi har haft har varit väldigt smala tre tjejbodys i 50, 56 och 62 och en pojkboddy i 56 som aldtig blev använd, för hon hade för stort huvud när den var lagom på längden så hon kom inte i den... Tre par strumpbyxor har vi också haft och de är tighta, och våran tjej är ändå inte tjock, så jag törs inte köpa fler av deras kläder, inte sånt som ska över huvudet iaf. Hon ligger en kurva upp på längs, en halv på vikt och en hel på huvudet, om det är till någon hjäp.

• LyNxQ

Dottern fick ett par caprijeans i för stor storlek när hon var 3 år, men de var alldeles för smala för henne.
    Jag vet inte om de var felmärkta, för annars känns det som att de brukar vara ganska normala i storleken..

• CharmingGirl

Ok tack snälla!
    Lite smala säger en del av er? Då kanske 98 passar ändå, sonen är inte jättestor men en liten mage har han ju. Ligger på 1 kurva över på vikten och 1 ½ över på längden.

Gör ju inget om den är lite stor nu, vi kommer ju garanterat få användning för den längre fram.

Fler med erfarenheter?

• Trollan 76

Dottern fick ett par byxor i för stor storlek i julas men de var iaf för smala över baken/magen. Hon är en "normalstor" tjej.

Tilde 061023 Bebis BF 080530
  • juli81

Har haft en del name it kläder och har samma erfarenhet som de flesta andra. Ofta smala kläder. Har en rätt stor kille men har ändå inte haft problem med att kläderna skulle vara för smala, ev lite åtsittande. Men då kanske "pojk" kläderna har annan modell än "flick"kläderna, speciellt byxorna då.

• CharmingGirl

Hm, ok. Satt och skulle precis klicka hem ett par shorts (3/4) till killen här hemma i storlek 92 och då slog tanken mig att dom flesta av er upplever dom som smala till normala. Undra då om man vågar ta 92, han har ju en liten mage som sagt men är väl inte direkt kraftig. 98 lär väl bli alldeles för stort för honom...

• fiamalm

Vi har massor av name it kläder, jag skulle säga att de är normala i storleken, en del bodysar kan vara smala, det är nog de enda jag upplevt som smala.

• CharmingGirl

Ok, kanske vågar man köra på 92 då iaf. Jag vet ju att man kan skicka tillbaks och så, men det blir genast lite krångligare då så det vill man ju helst slippa.

Dessa tänkte jag köpa, kanske ngn som har dom t o m, som kan svara lite mer specifikt för just dessa?
    www.linuslotta.com/se/product/105999

• fiamalm
    CharmingGirl skrev 2009-04-27 21:28:45 följande:
    Ok, kanske vågar man köra på 92 då iaf. Jag vet ju att man kan skicka tillbaks och så, men det blir genast lite krångligare då så det vill man ju helst slippa.Dessa tänkte jag köpa, kanske ngn som har dom t o m, som kan svara lite mer specifikt för just dessa?www.linuslotta.com/se/product/105999...
    Vi köpte en annan variant av jeans shorts från name it, eller trekvartbyxor snarare från name it. de var stora på lillen och är nästan som långbyxor nu.
  • CharmingGirl

Ok, tack för svaret!

Klickar hem ett par i 92 så får vi se hur dom passar när dom kommer hem.

• Dee Why

Jag har köpt ett par kapri eller 3/4dels byxor (eller vad jag ska kalla dem) till min pojke i hans vanliga storlek och de är precis som de brukar vara även från andra butiker. Märkte inget avvikande i storleken.

• CharmingGirl

Får hoppas 3/4 shortsen jag klickade hem till sonen igår passar bra. Ananrs går det ju i värsta fall skicka tillbaks ifall dom skulle vara för små/smala eller så...

Svar på tråden Hur är Name it i storleken?