• Callina

Ni som räknar kalorier, hur många kcal "får" Ni äta per dag?

Jag hade tänkt satsa (efter en del uträkningar) på 1300 kalorier om dagen men brukar hamna på 2000 cirka. Så om jag ska hamna på 1300 måste jag anstränga mig rätt mycket mer. Är 2000 egentligen mycket eller lite, har inte stor erfarenhet av kaloriräkning?

Hur gör ni? Hur många kalorier per dag och om ni vill, berätta gärna om Era mål.

• Svar på tråden Ni som räknar kalorier, hur många kcal "får" Ni äta per dag?
  • Petrah

jag är med i viktklubb men skriver inte i där längre. där får jag äta 1700 kcal per dag.
    men nu har jag gått upp i vikt så nu är dt kanske lite mindre.

Wild, Raw and Beautiful
  • Neko

2000 kcal är ganska normalt, tror jag, det är ungefär vad jag äter på en dag och jag försöker inte gå ner i vikt.

• Liten men naggande

jag var med i viktklubb i ett par år och när jag ville gå ner låg jag på 1430 kcal om dagen. Det är lite trixigt men 1430 klaradejag oftast av att hålla. 1300 var förlågt dock...kan låta konsigt men de där 130 kcal extra spenderade jag på lite popcorn eller en bit choklad för att hålla humöret uppe.

Jag gick ned 13 kilo på 3-4 mån. Bästa jag gjort, ever.

• Bumbi6666

Jag är med i viktklubb och får äta 1327 kcl.

• sherlock

Jag kör på Rosemary Conley och får äta 1200 kcl plus 200 ml mjölk om dagen.

Efter två veckor ökar jag till 1400

• Petrah

tycker inte ni viktklubb är krånglig att sitta o hitta och fylla i varje dag? Sen komma ihåg allt man ätit under en hel dag för att sedan fylla i allt på kvällen gör mig så stressad.

Wild, Raw and Beautiful
  • Melisabeth
    Callina skrev 2009-04-27 11:04:04 följande:
    Jag hade tänkt satsa (efter en del uträkningar) på 1300 kalorier om dagen men brukar hamna på 2000 cirka. Så om jag ska hamna på 1300 måste jag anstränga mig rätt mycket mer. Är 2000 egentligen mycket eller lite, har inte stor erfarenhet av kaloriräkning? Hur gör ni? Hur många kalorier per dag och om ni vill, berätta gärna om Era mål.
    Beroende på hur stor man är och hur aktiv man är så brukar man som kvinna "behöva" 2000-2500 per dag för att hålla vikten.

Så det beror ju på, är man stor och brukar äta 3000 och håller sin vikt så går man ju ner även av 2000 såklart. Men äter man standardmässigt från början så går man nog ner väldigt långsamt iaf om man ligger på 2000. Om man ligger inom standarden runt 2200 tex.
  • Callina
    Petrah skrev 2009-04-29 10:44:00 följande:
    tycker inte ni viktklubb är krånglig att sitta o hitta och fylla i varje dag? Sen komma ihåg allt man ätit under en hel dag för att sedan fylla i allt på kvällen gör mig så stressad.
    Det är lättare att planera i förväg, åtminstone frukost, lunch och middag sen fyller jag bara i mellanmål och ev syndigheter på eftermiddagen kvällen.

Fast jag tycker det är skitsvårt att hålla sig till 1300... jag klarar det inte... Tips på något man kan äta mycket av utan att det syns på kaloriskalan?
  • Karisma

Enligt viktklubb.se så får jag äta 1300kcal och gå ner ett kg i veckan. Fungerade på mig när jag gick ner i vikt med hjälp av det tidigare.

/K

Svar på tråden Ni som räknar kalorier, hur många kcal "får" Ni äta per dag?