Kattförsäkring?
Vad har ni för försäkring för era katter, vad kostar den och vad ingår så att säga?
Vad har ni för försäkring för era katter, vad kostar den och vad ingår så att säga?
Vi har Agria djurförsäkring till våra katter. Betalar 366 kronor per katt per år. Försäkringsbelopp 30 000:- Ingår ju en massa, bäst att läsa på deras hemsida...
Agria? Tack, jag ska se om jag hittar nåt. 366 kr/år låter ju inte dyrt men jag har ännu inget att jämföra med.
Nej, kanske ska tillägga att det är helt vanliga bondkatter, ingen raskatt alltså. Kan tänka mig att priset stiger då
Kan ju säga att Agria är ju under Länsförsäkringar, men det kanske du visste
Det lär väl bli blandras/huskatt denna gången för vår del... Jag kikade på deras hemsida och det var ju en djungel *ler*
Ok, kanske bäst att ringa och höra lite då Är det något speciellt du undrar över, kan ju jag se om jag hittar det i mina papper. Vi har tydligen en id-rabatt också men det var inte många kronor tror jag.
Vi har två huskatter som vi har försäkrade i Folksam. Det kostar ca 300 kr per katt och år. Den ena katten har varit dålig en gång och det fungarade jättebra med försäkringsbolaget då.
Tack för erbjudandet ;0) Jag tror jag börjar med att kika runt lite. Har för mig att man fick 10% rabatt på en del utan kostnaden ifall man ID-märker.
Nu vet vi inte ens om det blir någon ny katt, men vår nuvarande börjar bli på upphällningen känns det som *snyft* och hon är just nu sjuk... och jag vill absolut ha katt igen, det finns så många kattungar som annars riskerar att avlivas.
Ergu, tack för ditt svar också.
Vilka intyg krävs för att de ska godkänna försäkringen? Vår nuvarane katt kommer från en kull där 2 av 4 fick epilepsi och inget av de bolag vi kontaktade var pigga på att försäkra henne (hon har dock aldrig visat nåt tecken på sjukdomen) så vi har aldrig haft någon kattförsäkring..
När jag tecknade kattförsäkringen på Agria så var det typ: "Är er katt frisk?" Ja...och sedan inget mer...nu är mina kissar friska, så jag var ju ärlig men det var ingen hårdkoll precis...men har man till exempel sökt veterinärhjälp innan så är den väl inte klassad som helfrisk...
Kan rekomendera SVELAND, rätt litet bolag men det funkar perfekt om det är ngt som händer. Vi ligger under 300 kr per katt (en bondkatt + en blandras norsk skogkatt/bondkatt). Billigt, enkelt och trevlig bemötande!
Sveland fanns det broschyrer om hos veterinären så tydligen rekommenderar de dem.