• Kina79

Barnfri helg i Stockholm - vad ska vi göra?

Min man och jag ska iväg på en liten minisemester - utan barnen {#lang_emotions_laughing}
    Detta är vår första barnfria semester på 4 år, så det ska bli härligt.

Vi ska flyga upp till Stockholm på to em och sen flyger vi hem på sö em.

Har ni några tips på vd ad vi kan hitta på? Vad är trevligt att se, göra etc?

Jag har bara varit i Stockholm en gång och då var jag 14, så jag har inte så mkt koll.

Så kom med era bästa tips!!!!

Tackar

• Svar på tråden Barnfri helg i Stockholm - vad ska vi göra?
  • Duckan74

Äta gott på restaurang.
    Strosa på stan. Söder är trevligt.
    Sitta på uteseveringar och glo på folk.
    Gröna Lund om ni är förtjusta i sånt.

• Kina79

Jo att vi ska äta gott och strosa och så är ju ett som är säkert. Jag ville mest ha mer specifika tips på vart det är fint, mysigt, vilka ställen som kan va kul att se, gå på mm

• Duckan74

Ah, okej. Hm, inte så bra på att tipsa i min egen stad, haha..

• Lillgrodis

Ät på finrestaurang t.e.x. GRILL
    Boka bord typ NU!!!! Var ni än ska äta. Det blir fullt fort på de bra ställena.

Ta en tur ut till Fjäderholmarna eller ta en annan skärgårdsbåt till tillexempel Vaxholm. Korta turer men mysiga. Åk på brunchkryssning med en skärgårdsbåt är också mysigt.

Stadsteatern har ofta sista minuten biljetter.

Ta en drink i en hotellbar.

Strunta i Grönan, ta er till Rosendals trädgårdar istället och fika där.

Valborg på Skansen kan vara romantiskt. Och äta ute sen.

Kolla vad som händer på
    www.alltomstockholm.se

• Lillgrodis

Moderna museet har en bra lunchrestaurang. Och kul konst!

Rastaurang restaurangen verkar bra. Ett ställe det inge går att gå till med barn, om man ska njuta... ;o) annars är ställena på Rörstrandsgatan mysiga. Systrarna Lundbergs har billig mat (100kr). (Tunnelbana ST.Eriksplan)

Åhlens har bra affärer och bra märken. H&M på drottninggatan har ju allt. Men försök att ta er utanför Drottninggatan. Gallerian är ok med bra affärer.

• Lillgrodis

Faros på söder är en bra grek... Som du ser funderar jag en del...

• Karin W

Ta en drink på Gondolen, fantastisk utsikt vid slussen och goda drinkar för typ hudralappen.

Promenera runt Djurgården eller Brunnsviken. Eller vattnet runt vid Hagaparken. Eller Kungsholmen runt och bada vid klippbadet i Kristineberg och ta med en picnic.

Hyr en kajak vid Pampas marina och paddla Kungsholmen runt.

Ta båten ut till Drottningholm eller ut i skärgården över dagen.

Ha det kul!

• Lillgrodis

Hur var det? Vad gjorde in?! Kul att veta bara.... Har du själv några tips nu?!

Svar på tråden Barnfri helg i Stockholm - vad ska vi göra?