• Daniella88

Vilket tvättmedel/sköljmedel?

Vilket tvättmedel / sköjmedel föredrar ni? Själv har jag bara vågat prova på de lite dyrare sorterna eftersom jag fått för mig att de är bättre.. Vet inte om det stämmer. Vågar man sig på att köpa från t.ex. euroshoper? Har ju inte världens bästa ekonomi, hur brukar ni göra?? :)

• Svar på tråden Vilket tvättmedel/sköljmedel?
  • Gummis

Vi laddar upp med via när det varit billigare, men enligt flera tester så klara willys smutsen bäst och via ska vara sämst, men jag tycker via funkar bra och det är det jag tål.

• Misery

hej hej....jag har provat euroshopper o tyckte inte d var nå bra....så jag kör med via colour o sen softlan sköljmedel....

• Daniella88
    Gummis skrev 2009-04-27 14:17:13 följande:
    Vi laddar upp med via när det varit billigare, men enligt flera tester så klara willys smutsen bäst och via ska vara sämst, men jag tycker via funkar bra och det är det jag tål.
    Ja, det är ju det dr med att hitta billigt också, jag måste vara sämst på att hitta billigt tvättmedel, hehe. Får jämt köpa massa dyra små-förpackningar, inte roligt. :D
  • Daniella88
    Misery skrev 2009-04-27 14:17:25 följande:
    hej hej....jag har provat euroshopper o tyckte inte d var nå bra....så jag kör med via colour o sen softlan sköljmedel....
    Det gör jag med :) tycker om när det luktar gott också..
  • olandstoken

jag har köpt såpa nötter. det är billigt och miljövänligt. man slipper dessutom en massa kemikalier!

• Vill Nu

Coops egna e superbra. luktar gott länge också. billigt!

• Misery

ja jag bara älskar softlan för d luktar så gott om tvätten....

• linjes

Tvättmedel/sköljmedel köper jag bara storpack,där jag nu råkar befinna mig så här körs det blandade märken och jag märker ingen skillnad på vare sig fläckar eller annat..

• Daniella88

Vill Nu skrev 2009-04-27 14:20:47 följande:

Coops egna e superbra. luktar gott länge också. billigt!
    coops egna, ja det skulle jag kunna tänka mig att prova isåfall! Längesen jag tog en sväng till coop. :)
  • Kimmy

Flytande Ariel kör vi med här hemma. Tycker det funkar bäst så vet jag att sonen tål det då han har lite känsligare hud.

-Det är svårt att leva så som man lär-
  • Vill Nu
    Daniella88 skrev 2009-04-27 14:22:45 följande:
    Vill Nu skrev 2009-04-27 14:20:47 följande:
    coops egna, ja det skulle jag kunna tänka mig att prova isåfall! Längesen jag tog en sväng till coop. :)
    De e precis lika bra som alla andra dyra märken tycker jag. Jag brukar köpa de "vita" sköljmedlet.. vet inte va den heter. Men den tycker iaf jag luktar fräscht.
  • Daniella88

Vill Nu skrev 2009-04-27 14:24:32 följande:

De e precis lika bra som alla andra dyra märken tycker jag. Jag brukar köpa de "vita" sköljmedlet.. vet inte va den heter. Men den tycker iaf jag luktar fräscht.
    okej :D Låter bra ju. Jag ska hålla ögonen öppna!
  • BrödernaBus

Via Spring Fresh Colour och vanliga Via till vittvätt + Comfort sköljmedel - sommarfrisk till våra lakan/handdukar och Aloe Vera till våra kläder + sonens kläder/lakan/handdukar

• Bam

Jag använder Grummes tvätt och skölj. Luktar jättegott, speciellt äppelblom. Sen är det väldigt praktiskt med 2 i ett.

Jag dansar aldrig nykter!
  • Daniella88
    Bam skrev 2009-04-27 14:28:01 följande:
    Jag använder Grummes tvätt och skölj. Luktar jättegott, speciellt äppelblom. Sen är det väldigt praktiskt med 2 i ett.
    Ja, i alla fall Grummes tvättmedel har jag brukat kört med, har funkat bra!
  • Daniella88

Har använt tvättmedel till färg-tvätt jag till både vita och färgade kläder i 2 år och aldrig sett någon nackdel. Är det bättre att använda speciellt tvättmedel för vit-tvätten? :)

• First baby

läste i en test att alla de dyra tvättmedel var sämst. Att de billigare var bättre.

http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=26700

så jag kör Coops billigaste, eller Q tvättmedel compact, eller Euroshopper washingpowder. LINA som jag köper från Elgiganten är oxå en favvo.
    Sköljmedel kostar jag på mig mer...

♥♥♥♥♥♥
  • Ezder
    olandstoken skrev 2009-04-27 14:20:30 följande:
    jag har köpt såpa nötter. det är billigt och miljövänligt. man slipper dessutom en massa kemikalier!
    Jag får inte dem att fungera, det blir inte rent, tycker det känns som bluff och båg, kunde lika gärna tvättat helt utan tvättmedel. Men jag vet andra som gillar tvättnötterna.

Här kör vi med Icas parfymfria. Inga zeoliter eller fosfater, ingen äcklig parfym och tvätten blir ren.
  • olandstoken
    Ezder skrev 2009-04-27 15:06:17 följande:
    Jag får inte dem att fungera, det blir inte rent, tycker det känns som bluff och båg, kunde lika gärna tvättat helt utan tvättmedel. Men jag vet andra som gillar tvättnötterna.Här kör vi med Icas parfymfria. Inga zeoliter eller fosfater, ingen äcklig parfym och tvätten blir ren.
    de är inte så effektiva på riktigt skitig tvätt... men oftast är ju inte kläderna skitiga när man tvättar. men jag har bara använt nötterna i två veckor än så länge
  • Ezder
    olandstoken skrev 2009-04-27 15:08:27 följande:
    de är inte så effektiva på riktigt skitig tvätt... men oftast är ju inte kläderna skitiga när man tvättar. men jag har bara använt nötterna i två veckor än så länge
    Ja... Jag tvättar mest 60-maskiner med bland annat blöjor, och provade nötterna när sonen var så liten att han fortfarande bajsade i dem. (Blöjorna alltså, inte maskinerna.) Då märker man skillnad hehe...
Svar på tråden Vilket tvättmedel/sköljmedel?