• Netha85

Sovställning som gravid.

Tänkte kolla hur ni sover som gravida?

Jag somnar oftast på högersidan utan kuddstöd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-27 15:01
    Gör även detta om ni vill..
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m43446651.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sovställning som gravid.
  • Blue Bear

På högersida utan kuddstöd.. ibland på rygg men blev snabbt jobbigt att andas..

• Blue Bear

Blue Bear skrev 2009-04-27 15:00:24 följande:

På högersida utan kuddstöd.. ibland på rygg men blev snabbt jobbigt att andas..
    Fast nu svarade jag men är inte gravid längre Sorry!
  • Netha85
    Blue Bear skrev 2009-04-27 15:00:52 följande:
    Blue Bear skrev 2009-04-27 15:00:24 följande: Fast nu svarade jag men är inte gravid längre Sorry!
    No problemas, men du kanske sov så som gravid med eller?
  • DizNick

Sover mest på v sida med kuddstöd. Detta då jag har ischas i kläm och det reulterar i värk i höger höft=/ INTE roligt!

Vissa nätter blir det sittandes i en fåtölj pga detta.

• Netha85
    DizNick skrev 2009-04-27 15:03:45 följande:
    Sover mest på v sida med kuddstöd. Detta då jag har ischas i kläm och det reulterar i värk i höger höft=/ INTE roligt!Vissa nätter blir det sittandes i en fåtölj pga detta.
    Ajdå, det kan jag förstå att det inte var så skönt.
  • Arynelle

Sover mest på högersidan, utan kuddstöd, men brukar vända mig till vänster och ta upp större delen av sängen när mannen gått upp på morgonen.

• Dinturiel

Vänster sida utan kuddstöd. Ibland en sned form av frammåtstupa sidoläge.

• Mailan

vänster sida med kuddstöd, fick minst halsbränna då

hur ska man veta att blodet är rött, om man aldrig öppnar ett sår??
  • Josgirl

Höger sida utan kuddstöd. Får mer halsbränna om jag ligger på vänster sida, för då "rinner" magsaften mot övre magmunnen istället för neråt mot tolvfingertarmen...

• ElinOlsson

På mage fram till v 30, sen somnade jag på sidan, men rullade över och sov på rygg.

• Fröken Juni

Bästa är vänster, bättre syreupptagning för bebis då

• VulgusProfanum

På sidan med kudde mellan låren.

Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
  • Dinturiel
    Josgirl skrev 2009-04-27 18:22:54 följande:
    Höger sida utan kuddstöd. Får mer halsbränna om jag ligger på vänster sida, för då "rinner" magsaften mot övre magmunnen istället för neråt mot tolvfingertarmen...
    Hehe min halsbränna blir värre när jag ligger på höger sida, och försvinner när jag ligger på vänster
  • Kazeer

Jag sov nog för det mesta på vänster sida, mot slutet med kuddstöd ibland. Fast de sista fyra veckorna sov jag på rygg. Jag hade tidig vattenavgång (vecka 32+3) och efter det "kunde" jag inte vända mig och ligga på sidan, eftersom det kändes som om allting "rasade omkring" inne i magen.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Josgirl
    Dinturiel skrev 2009-04-27 19:43:15 följande:
    Hehe min halsbränna blir värre när jag ligger på höger sida, och försvinner när jag ligger på vänster
    Lite lustigt det här... har hör att olika BM säger olika saker vad som är bäst. Men med de kunskaper jag har om anatomin så borde det blir bättre att ligga på höger sida, så att magsaften "rinner" bort från magmunnen Men då minskar tydligen syreupptaget för bebisen, så hur sjutton ska man göra!?!
Svar på tråden Sovställning som gravid.