• Hormonermedhumör

Klump i halsen ?

Har någon upplevt nån slags klump i halsen som ny-gravid ? Känns nästan bara då man sväljer. Det har jag aldrig känt förrut på 30 år och har uppträtt efter att jag blev gravid. Vet dock ej om det har med graviditeten och göra eller nåt helt annat som följd av den influensa som jag hade för ett par veckor sedan. Nån som har varit med om samma/liknande eller vet nåt om detta ? Fick stark hostmedicin den 14/4 som till 21-22/4 i stort sett fått bort all hostamen då jag plussade ungefär 23/4 kom hostan tillbaka.

• Svar på tråden Klump i halsen ?
  • FrökenSuz

Har konstat en klump i halsen alltså inte något som dykt upp nu under graviditen utan det kom när jag slutade röka för en massa år sedan. Super irriterande och obehagligt.Känns som att det sitter något där. Enligt läkare finns där inget som är konstigt det bara känns så. Oförklarligt mao men min egen teori är att slemhinnorna inte är så påverkade/irriterade som de var innan och därför känns det annorlunda. Det händer ju mycket med slemhinnorna när man är gravid också så det skulle ju kunna ha med det att göra här också (?), teori som sagt ...

• Mamma ica

Jag hade oxå som en klump i halsen förut, en kompis tipsade då om att det kunde vara en halskota som hade hamnat lite snett. Tänkte inte så mycket på det då, men när jag lite senare fick en låsning i ryggen och gick till en naprapat som knakade till mig igen, så försvann även klumpen i halsen.

• FrökenSuz

Mamma ica skrev 2009-04-27 15:28:08 följande:

Jag hade oxå som en klump i halsen förut, en kompis tipsade då om att det kunde vara en halskota som hade hamnat lite snett. Tänkte inte så mycket på det då, men när jag lite senare fick en låsning i ryggen och gick till en naprapat som knakade till mig igen, så försvann även klumpen i halsen.
    Ååå vad glad jag blir, det skulle ju kunna vara en förklaring... Har funderat kring detta i många år. Måste kolla upp .
  • Moviefreak

Jag har haft en "slemklump" i halsen sen jag plussade i september.... (sorry, äckligt) Den försvann väl för några veckor sen, tror jag, men jag kan känna av lite ibland ändå.

Äntligen ska trollungen få bli storasyster!! BF 11/6
  • Hormonermedhumör
    Moviefreak skrev 2009-04-27 17:10:06 följande:
    Jag har haft en "slemklump" i halsen sen jag plussade i september.... (sorry, äckligt) Den försvann väl för några veckor sen, tror jag, men jag kan känna av lite ibland ändå.
    Har du fått nån förklaring till det ?
Svar på tråden Klump i halsen ?