Hur länge använde ni babysitter och babygym?
Funderar på hur länge som man brukar använda babysitter och babygymmet?
Funderar på hur länge som man brukar använda babysitter och babygymmet?
Har efter tre barn fortfarande inte förstått varför man har babygym, enligt mig är det bara sjukt dyra pengar för nåt som går att fixa gratis med det som finns hemma... ingen av mina barn har varit intresserad av det.
Babysittern har använts till ca 6-7 månaders ålder. När krypningen har tagit fart ordentligt har det blivit ointressant med babysittern och jag har upplevt det mest som farligt att så pass stora barn sitter fast i sittern. Dom kan få upp en väldig fart och även om dom är fastspända så kan det ske olyckor.
Babysitter använde jag upp till 4 månader,babygym till 6 månader
Babygym nopp inget hära det vill han inte hålla på alls med.
Babysittern hmm vi tog bort den när han var 4mån gammal han fick inte plats och var för lång och rumpan nuddade golvet när han gungade
Babysittern använde vi nästan aldrig, dottern gillar inte att sitta still, har aldrig gjort det. Babygymmet kommer jag inte ihåg hur länge vi hade det men det var inte länge..
Babygymmet var han aldrig särskilt intresserad av. Babysittern slutade vara nåt man kunde "sätta" honom i när han var typ 7 månader, för sedan dess har han krälat ur den. Nu står det här och nu när han är 9 månader så leker han med den, kryper i och ur, kryper över, eller lägger sig å vilar i ibland. (det är en babysitter med fullt liggläge)
Vår tjej (snart 1 år) ligger i babysittern direkt på morgonen..när jag duschar ligger hon i sittern med en leksak och kollar på. Jätteskönt. Efter att hon vaknat ordentligt vil hon inte ligga i den, men direkt efter blöjbytet och innan frukost går det bra..jag showar och hon kollar, fnissar och vinkar.
Babygymmet plockade jag bort för några veckor sedan, då hon mest sparkade omkring det. Hon var inte längre intresserad av det som hängde där.
Babysittern använder hon än och kommer nog göra ett tag, då hon inte sitter eller visar tendenser till att vilja kryp eller ta sig framåt än.
Hon är precis sju månader.
Tog bort babysittern när hon va ca 3-4 månader.
Babygym tycker hon fortfarande är kul, men inte lika länge och ofta.
Blir 7 månader om 3 dagar.
I mitt tycke har man mest användning av en babysitter i mellantiden, när de hunnit bli så pass rörliga att man inte längre säkert kan bulla upp dem i soffan eller sängen, och de inte heller hunnit bli så rörliga att de tar sig ur babysittern på egen hand. Var ska man annars göra av dem liksom, när man gör nåt och de vill vara med och titta men ännu inte sitter stadigt i en stol. Inte så kul å ligga platt på rygg på golvet liksom.
Vår babysitter är det bästa vi haft till vår tjej..hon började använda den vid tre veckor och ja, använder den som sagt fortfarande. I början låg hon och sov i den på dagarna medan jag vaggade den med foten, sen satt hon och kollade i den och ja, de senaste 5 månaderna har hon bara använt den när vi duschar på morgonen (är så underbart att få ta en lång dusch med en nöjd bebis).
Babygymet var roligt de första 5-6 månaderna, sen när hon kunde sitta själv så var det inte lika kul, ja, de första två månaderna var det inte heller så kul.
Kanske inte hör hit direkt men när började ni använda babysitter/babygym?
Använder både babygymmet o babysittern fortfarande men inte speciellt ofta. Dottern är 6 mån.
Babysittern användes sparsamt till ca 2.5 månad, sen vände han på steken och skulle prompt ligga på mage i den, runt 4.5 månad började han komma upp på alla fyra och gungade så den blev inte använd speciellt länge..
Gymmet var aldrig nån favorit då han ändå bara låg på mage, han förstod nog inte vitsen med att ligga där när han ändå inte såg nåt..
Så en dubbelvikt filt på golvet i magläge var det bästa.
Bärselen var oumbärlig för mig så den var guld!!
Babysittern var inte intressant förens hon var ca 2-3månader och satt i den till hon blev 5,5månader.
Gymet har aldrig varit någon hitt än så länge.
Hon lilla dam vill vara med där det händer saker. =)