• Anonym

kreditupplysningar...Hur många??

Hur många kreditupplysningar får man göra per år? eller finns de inga begränsningar?

ska låna pengar av banken inom kort så de va därför ja söker svar, så de inte blir nekat pga av de?

• Svar på tråden kreditupplysningar...Hur många??
  • sasssyy

man får väl göra hur många som helst.. bankerna har väl lite olika gränser för vad de tycker är mycket.

• Anonym

oki..men typ 3 e de för tok för många? funderar på å skaffa mej ett telefonabbonemang..men vet inte om ja vågar pga av lånet lixom.

• sasssyy

3 låter ju inte mycket tycker JAG.. men ett tips.. ring en lånehandläggare på en bank och fråga lite allmänt så där.. och sköter du din ekonomi så du har en god inkomst utan anmärkningar så tror jag inte det är problem

• Anonym
    sasssyy skrev 2009-04-27 16:11:58 följande:
    3 låter ju inte mycket tycker JAG.. men ett tips.. ring en lånehandläggare på en bank och fråga lite allmänt så där.. och sköter du din ekonomi så du har en god inkomst utan anmärkningar så tror jag inte det är problem
    ähh..ja kan vänta lite te, till efter vi har vart på banken..så de inte blir dumt pga av 3 upplysningar!!
  • Anonym (jag)

jag får lån fortfarande, och jag har drygt 30 förfrågningar på dom senaste 36mån, inget att oroa dig för om du har tre =)

• Anonym

Anonym (jag) skrev 2009-04-27 17:48:12 följande:

jag får lån fortfarande, och jag har drygt 30 förfrågningar på dom senaste 36mån, inget att oroa dig för om du har tre =)
    aha oki..ne detta blir min tredje isåfall om ja skaffar abbonemanget..:)
  • Anonym (massor)

Jag har tyvärr alldeles för många...! Cirka 53 st... min sambo har runt 25 st.. har fått bostaden värderad, och den har ökat runt 450 000:- men vi vågar inte vända oss till banken pga för många kreditförfrågningar samt en massa lån... Är det någon idé för oss att försöka få bort topplånet???

• skåne tjej

enl min bankman så bryr de inte sig så mkt om förfrågningar som handlar om div. abonnemang såsom telefon, bredband osv.
    Men att de drar öronen åt sig om det är förfrågningar från sms-lån institut osv.

Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • skåne tjej
    Anonym (massor) skrev 2009-04-28 00:21:53 följande:
    Jag har tyvärr alldeles för många...! Cirka 53 st... min sambo har runt 25 st.. har fått bostaden värderad, och den har ökat runt 450 000:- men vi vågar inte vända oss till banken pga för många kreditförfrågningar samt en massa lån... Är det någon idé för oss att försöka få bort topplånet???
    det låter väldigt mkt i mina öron. har du ansökt om lån för merparten av de 53 förfrågningarna?
    Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • Anonym

å herregud..hur sjutton kan man ha så många? e de under hela livet eller under senaste året?
  • Anonym (jag)

har ni massa lån utöver huslånet? och fått en omvärdering? då hade jag absolut vänt mig till banken för att iaf minst få bort alla övriga lån ni har, minskar ju kostnaderna rejält!
  • M Y L F

3 förfrågningar är ju ingenting. Dom 3 fjuttiga ansökningarna kommer inte att ligga dig i fatet.

• Anonym

M Y L F skrev 2009-04-28 19:09:37 följande:

3 förfrågningar är ju ingenting. Dom 3 fjuttiga ansökningarna kommer inte att ligga dig i fatet.
  • Anonym

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-28 19:27:11 följande:
    oj då..konstigt de blev, :) men okej..tack för svar!

Kan tänka mej att de finns fler som sitter på mer än 3 förfrågningar å ändå kan ta lån..
  • kinghilding

Fast jag har sökt bolånslöfte på 3 banker och sökt två privatlån (i syfte att lösa kontantinsats och renovering av tänkta husköp) och de bolån fick jag men privatlånarna sa att jag hade för många ansökningar... Så fem verkar vara för mycket för två personer med okej inkomst utan anmärkningar inga lån och fast anställning...

Svar på tråden kreditupplysningar...Hur många??