• Zinzie

MVC i Stockholm?

Hej!

Jag har just varit på VUL och sett ett hjärta slå i v 7+5 efter vårt 9:e ET, vilket tagit 4.5 år av kämpande och 3 år av behandlingar.

Jag trodde verkligen inte på det, så när läkaren frågade vilken mödravårdscentral vi ville gå till såg vi mest ut som fån... Jag ringde runt lite och är allt annat än nöjd med bemötandet jag fick från de ställen jag fick tag på. De verkade rätt oförstående inför min oro, hänvisade alla diskussioner om extra VUL till sånt man fick ta vid inskrivningen (vilket skulle ske om typ 3-4 veckor eftersom vi är så sent ute) etc.

Eftersom jag är deltidssjukskriven pga krisreaktion och ångest i samband med senaste försöket (tidigare försök har bitvis gått riktigt, riktigt illa och att försöka igen var väldigt skrämmande) känns det som jag behöver lite mer stöd än så.

Någon som har några bra tips på ställen att vända sig till?

Hälsningar,
    en mycket omtumlad Minnea

• Svar på tråden MVC i Stockholm?
  • Marge75

Har tyvärr inget tips om mvc - men vill säga ett STOOOORT GRATTIS!!!

• Zinzie
    Marge75 skrev 2009-04-27 17:38:24 följande:
    Har tyvärr inget tips om mvc - men vill säga ett STOOOORT GRATTIS!!!
    Tack :) Känns helt galet... Jag började storgråta när jag såg hjärtat slå - trodde aldrig jag skulle komma hit. :D
  • Tess the mess

Jag har gått på Barnmorskorna i Gamla stan, fd Munkbrons MVC och varit supernöjd på alla sätt och vis

• Zinzie

Tess the mess skrev 2009-04-27 17:45:59 följande:

Jag har gått på Barnmorskorna i Gamla stan, fd Munkbrons MVC och varit supernöjd på alla sätt och vis
    Udda. :) De verkade nämligen knappt förstå IVF när jag jag pratade med dem i telefon och hade absolutingen förståelse alls för att det var en lite speciell situation. Antar att det är personberoende om de bemötte dig på ett bra sätt.
  • Turbomamma

Minnea: Har skrivit in mig på Prima Liv på DS. Har inte varit där än men jag ska iaf få ett VUL innan inskrivningen för jag berättade att jag var jätteorolig och att jag inte ville gå på nåt inskrivningssamtal när jag inte vet om graviditeten har fortsatt eller inte. Tycker att dom har varit vettiga och prata med den lilla kontakt jag hittills har haft.

Vet att jag är hysterisk och säkert skitjobbig och skäms lite men samtidigt blir man ju tyvärr lite skadad av det man har gått igenom. 

Lycka till och stort grattis förresten! 

• Zinzie
    Turbomamma skrev 2009-04-27 19:04:16 följande:
    Minnea: Har skrivit in mig på Prima Liv på DS. Har inte varit där än men jag ska iaf få ett VUL innan inskrivningen för jag berättade att jag var jätteorolig och att jag inte ville gå på nåt inskrivningssamtal när jag inte vet om graviditeten har fortsatt eller inte. Tycker att dom har varit vettiga och prata med den lilla kontakt jag hittills har haft. Vet att jag är hysterisk och säkert skitjobbig och skäms lite men samtidigt blir man ju tyvärr lite skadad av det man har gått igenom.  Lycka till och stort grattis förresten! 
    Grattis själv! Du verkar vara bara ett par veckor före mig. :D

Tycker man har rätt att vara lite hysterisk när det tagit så många år och gått så mycket fel på vägen... Jag vill inte skämmas över att jag vill ha extra VUL, tvärt om tror jag de är rätt viktiga för mig för att kunna relatera till gravditeten på ett lite normalare sätt. Det finns ju ett baspaket för mödravård, men för oss med struliga historier passar ju baspaket och standard väldigt illa och mödravården måste ju kunna anpassa sig till att varje situation är unik.
  • marvor

Hej,
    Jag gick hos Mamma Mia på Söder. Är väldigt nöjd med bemötande och hur min bm lyssnande på mig och min oro. Exempelvis ville vi inte göra KUB av olika anledningar men vi ville ändå verkligen se mirakelet som fanns i min mage så vi fick ett UL i v 13 (tror jag) utan problem.
    Vi lyckades på 6:e IVF-försöket så av förklariga skäl var jag vädligt orolig och hade svårt att riktigt fatta och glädjas av att vara gravid.
    Kan varmt rekommendera den bm jag hade hos Mamma Mia, inboxa mig så kan jag ge dig namnet om du vill.
    Oj, höll visst på att glömma: GRATTIS!!!

• Gravid2008

Rekommenderar Barnmorskorna på Östermalm, jätte nöjd, var sjukskriven pga extremt illamående i början och fick sedan hjälp pga min förlossningsrädsla med terapisamtal på bb stockholm. rekommenderar att föda där.

Grattis och lycka till.

• Tess the mess

Jag födde också på BB sthlm eftersom Gamla stan har avtal med dem.
    Den personen man ringer och beställer tid hos är väl en receptionist och inte en av de BM man ska gå hos
    Jag har träffat rätt många BM där i och med att jag födde mina barn under semestertider och de har alltid varit super Brukar vara ganska krävande så för min del är det ett gott betyg

• Skruttefia

Jag går på MamaMia¨på Karlavägen. Har fått extra BM-besök och VUL/UL som "standard" för IVF-graviditet. Därutöver extra kontroller vid behov. Bara positivt att säga.

Har en kompis som dock inte var så nöjd. Hon fick tyvärr MF (igen) men gick sedan på Barmorskorna Östermalm (kopplade till BB Stockholm) och fick väldigt bra bemötande och stor hänsyn till hennes oro (bakgrund med flera IVF-försök och ett antal MF/MA bakom sig). Hon är idag äntligen mamma.

Mamma til Amanda 060121 & Lillasyster med BF 090606
  • Turbomamma

Hej!

Var igår på inskrivning och VUL på Prima liv på DS. Jättenöjd med både doktor och barnmorska. Men bäst av allt var att tvillingarna hade vuxit till hela 3 cm och låg och sprattlade med pyttesmå armar och ben. Helt otroligt... Enligt läkaren var missfallsrisken nu nere på någon procent när det såg så bra ut i tionde veckan. Så nu ska jag försöka sluta oroa mig och börja glädjas.

Svar på tråden MVC i Stockholm?