• Fru Baby

CB.s digitala test...Visar "inte gravid", men är två streck ändå(ett svagt)Någon som haft så?

Jag vet allt det där om att man ska lita på det som står i fönstret...
    Men jag tycker ändå lika fullt att det är konstigt att det visar ett svagt streck då jag drar ut stickan, vilket hade tolkats som tidig grav. om man kollat en vanlig sticka.
    Det vet jag då jag har jobbat på laboratorium i några år på en vc.
    Men "maskinen" kanske inte räknar det som gravid då det är så tidigt.
    Då jag känner mig gravid (varit det 3ggr förut) så vill man ju som veta NU!
    Men nu blir det inga fler test förrän till helgen på bim.
    Det jag undrar är:Finns det någon som haft så och varit gravid eller inte varit gravid?
    Och återigen så säger jag: jag vet att man egentligen inte ska tolka stickan utan svaret i fönstret Men jag bara undrar...

• Svar på tråden CB.s digitala test...Visar "inte gravid", men är två streck ändå(ett svagt)Någon som haft så?
  • sokratez mor

Hej!!!!

Kul att höra att andra har funderat över samma sak.Har tyvärr inget bra svar på din fråga men visst blir man fundersam när man drar ut stickan ur "maskinen" och ser ett svagt streck.Av den anledningen kör jag aldrig de digitala testerna för de kan ju inte visa på samma sätt om testet är positivt som de med "+"som ju kan visa svaga streck.
    Hoppas du och din man får en lyckosam helg!!
    MVH ANNA

• Bananna

Jag hade oxå så ... så lita på de som står i rutan...

• ebben

Nej,även på ÄLtest kan man få streck på stickan fast det INTE visar ÄLsymbolen -o då har man inte ÄL.Så det betyder INTE "tidigt gravid". Däremot kan du ju vara det ändå,men testa då på ngfra dagar igen!
    man ska inte bry sig om strecken...............

• Bispan

Jag tog ett graviditetstest för ett par månader sedan som visade ett svagt svagt streck (som att jag skulle varit gravid). Dock var jag inte alls gravid utan mensen kom som vanligt. Jag ska tillägga att det var några dagar före BIM. Så jag litar inte på svaga streck längre utan bara på riktigt tydliga streck i samband med utebliven mens.

Jag har varit med om samma sak för några år sedan och fick panik och trodde jag var gravid. Kollade med VUL och det fanns ingenting.

• wannabee mom

oj jag som alltid trot att ett + är alltid ett + hur svagt de änn är. och jag trode att deva självklart att man dubbel kollar stickar inuti den digitala oxo.

• MsFjurr

Från Clearblues hemsida:

Varför behöver jag en hållare? Kan jag inte bara titta på strecken som syns på teststickan?

Clearblue Digitalt Graviditetstest skiljer sig från andra graviditetstest och det går INTE att avläsa teststickan med blotta ögat. Resultatet av testet kan bara avläsas i hållarens fönster.

• Niquilota

Anledningen till att man inte kan lita på strecken är att hcg-hormonet som utsöndras när man är gravid är ganska likt (man kan kalla dem för kusiner) lh-hormonet som man alltid har i kroppen, dock i varierande mängd, och gravtestet kan visa ytterligare ett svagt streck för att det plockar upp just lh-hormonet. Det digitala testet visar inte positivt, dvs med texten gravid, om man inte är gravid medan det kan påvisa en liten halt lh-hormon som inte har något med graviditet att göra.

Annika

• mamma2B

Hittade detta braiga svar på en annan sida (så jag säger som Niqilouta...):Det andra strecket på CB:s digitala graviditetstest är ett som mäter LH-hormon, dvs samma som i ÄL-testen. Därför får man i princip alltid två streck på CB Digitala graviditetstest eftersom man i princip alltid har LH i urinen! Därför gäller bara det som står i fönstret och MAN SKA INTE TITTA PÅ STICKAN!

Läs mer på www.peeonastick.com/hpt/digitalsecret.html
    "The test has a control line like every other HPT, to indicate the test worked properly. Then there is a "results zone" where a second line may or may not appear. Here's the difference: the second line may appear even if you are not pregnant, because the antibodies in the "results zone" are NOT testing ONLY for pregnancy hormone. The "results zone" detects not only hCG (pregnancy hormone) . . . but also LH (luteinizing hormone.) LH is found in women's bodies almost all the time in some quantitity.

• Mala

Om det vänstra strecket är mörkare än det högra så är det iaf pos på äl-testen (cb-digitala.....
    Kanske på grav-testen oxå....

• sessan

Jag fick 2 streck på stickan. men jag var tyvärr inte gravid...lita på vad som står i fönstret.

Svar på tråden CB.s digitala test...Visar "inte gravid", men är två streck ändå(ett svagt)Någon som haft så?