• Jozzie

snart 6 månaders skriker så högt?????

Min lilla pojke e snart 6 månader.....o e såklart världens goaste men nu verkar de som han kommit in i nån fas i utvecklingen han illskriker när han ska äta om de inte går tillräckligt fort han illskriker när han inte kan vända på sig riktigt så de skär i öronen inte att ham e ledsen o gråter utan mer irritation nån som känner igen????? han har oxå aldrig vart några problem med att natta men nu helt plötsligt e de hopplöst kan ju säga att han har bytt ut brösmjölkersättning mot välling.hoppas på tips o erfarenheter av denna period.

• Svar på tråden snart 6 månaders skriker så högt?????
  • Lantani
    Jozzie skrev 2009-04-27 18:51:22 följande:
    Min lilla pojke e snart 6 månader.....o e såklart världens goaste men nu verkar de som han kommit in i nån fas i utvecklingen han illskriker när han ska äta om de inte går tillräckligt fort han illskriker när han inte kan vända på sig riktigt så de skär i öronen inte att ham e ledsen o gråter utan mer irritation nån som känner igen????? han har oxå aldrig vart några problem med att natta men nu helt plötsligt e de hopplöst kan ju säga att han har bytt ut brösmjölkersättning mot välling.hoppas på tips o erfarenheter av denna period.
    Min son är 5,5 månad och han har också böjat skrika väldigt högt, när han blir arg. Sen har han också börjat prata vääldigt högt, det skär liksom i öronen.. Känner helt klart igen mig i det du skriver.
  • Emmis 2008

Dom har en utvecklingsfas omkring 26 veckor (kan diffa någon vecka) och den kan hålla i sig allt mellan 1-5 veckor. Och då är det vanligt med allt det du beskriver. Min dotter är inne i den perioden just nu. Hon är 27 veckor. Det är bara att försöka härda ut.
    Ett tips är att läsa boken Växa och upptäcka världen som handlar just om dom 7 utvecklingssprången som sker under barnets första år. Det blir en Aha-upplevelse=)

• Lottsen

Känner igen detta! :) Min dotter e snart 6,5 månad o hon har verkligen testat sin röst de senaste månaderna.. haha! Det började med att hon bara låg o skrek o sen skrattade, sen började hon skrika när man pratade med henne, o när hon skulle sova, fast inte p.g.a. att hon va ledsen.. Våra grannar måste undrat vad vi gjorde med henne, gallskrik vid 22 på kvällen! haha!! Hon håller fortfarande på lite men inte alls som förut. Så jag tror alla små bebisar testar sin röstkraft, o vårat tålamod! haha!!

Svar på tråden snart 6 månaders skriker så högt?????