När kan man tvätta håret med schampo på ett spädbarn?
min dotter är en månad nu och hon har väldigt mycket hår på huvudet, det hade hon redan vid födseln.
ska jag tvätta hennes hår med schampo redan eller när kan man börja med det?
min dotter är en månad nu och hon har väldigt mycket hår på huvudet, det hade hon redan vid födseln.
ska jag tvätta hennes hår med schampo redan eller när kan man börja med det?
oj, det kan du vänta länge med! min 3,5åring tvättas bara ibland med schampo.
Kan och kan....frågan är väl om det behövs? Tror du kan börja när du vill.
ok. för hennes hår blir lite konstigt efter badet då vi har några droppar babyolja i badet o håret blir lite stelt o svårt att hantera efteråt, men då kanske man bara ska låta det vara som det är då o fortsätta badandet med vatten o babyolja bara...
Jag tvättar min 2månaders med schampo ibland. Han har mycket hår och jag brukar spilla dressing och annat i håret på honom när jag äter med honom i famnen!
Nej vänta med det, det räcker gott och väl med endast vatten på en sån liten. Jag använder bara vatten, ibland med lite olja i, till min tös som snart e 9 månader.
Jag skulle rekommendera att vänta med schampo, större risk för allergier om man börjar med schampo, tvål o grejer på en sån liten.
Jag använder babyschampo på min dotter (9 mån) om håret är smutsigt (om hon t ex har kletat mat i håret), annars inte.
ok, jag tror saken är klar att jag kan vänta ett bra tag till med schampo då. men man kan börja när man känner för det eller ska man vänta till ca 6 mån eller?
Lillen är 14 månader och om ni kollar korten på honom ser ni att han föddes med mycket hår och nu är det inte direkt mindre ;) Vi har aldrig använt schampoo på honom ser ingen mening med det. Han har alltid badat med antingen bara vatten eller nu med en sorts olja i eftersom han blir så torr annars. Det räcker gott och väl för att få han ren och mjuk och håret likaså. Jag känner att ju tidigare man börjar med schampoo och annat ju oftare måste man hålla på med det plus allergiriskerna..
Men jag har också vänner som använt schampoo och tvål på sina sen födseln ungefär, så det är ju ett val hur man vill göra..
Min 18månaders tvättar ja ännu inte med schampo.. men de är väl upp till var och en`???