• vadskajaghetadå

någon annan som äter inderal?

hej ja skrev detta i en annan tråd men för över det hit...tänkte höra om de finns fler där ute som har nattliga känningar av inderal??

..jag vaknar varje natt av att jag ser folk,,en natt en döskallepirat å den senaste månanden har ja sprungit upp massor av gånger butt naked å skrikit i lägenheten å i trappen...ja ser djur,småkryp ja allt...å jag gömmer mig under täcket,,lindar in mig och slingrar mig med pojkvännen....igår natt satte ja mig upp å ruskade hela håret,,ja ville få bort..småkrypen...de händer i vår SÄNG å jag ser allt i sovrummet,,vet i tusan va de är..hallucinationer eller mardrömmar som e så verkliga...ush

jag fick min kille gå upp å ja tror ja stog å halvgrät av förtvivlan att ja inte lyckades låsa dörren till sovrummet..ja fick honom att låsa dörren...de låter helt sanslöst...eller hur?? ibland är de extremt...ja drömmer ju inte att jag är på tahiti precis heller utan jag är i vårt hem...halvaken eller helvaken...liksom

• Svar på tråden någon annan som äter inderal?
  • Anonym

Jag äter inderal ibland och vid behov mot hjärtklappning. Jag äter bara 5-10 mg och har aldrig kännt av nån biverkning. Vad äter du dem för och hur mycket? Är du gravid?

• Venus

Jag vet inte ens vad Inderal är för något, och just nu så är inte behovet av att veta vad det är så stort heller =))

Men jag tänkte bara kommentera dina småkryp o så...
    Jag lider oxå utav dessa verkliga hallunicationer, men jag har kommit på varför de dyker upp för mig...
    När jag är för trött på kvällen och somnar i stort sett innan jag träffat kudden så vaknar jag utav att jag ser stora spindlar på väggarna, eller att det kryper råttor under sängen eller fiskar och ålar i sängen så att jag måste krypa in under sambons täcke eller nått liknande... Jag är inte rädd för något sånt alls, men tydligen så vill mitt undermedvetna att jag hinner tänka igenom dagen som gått innan jag somnar för natten...
    Så jag försöker se till att det tar minst 15 minuter från det att jag gått o lagt mig tills att jag somnar, bara för att slippa mardrömmarna...

• Snoffsan

Jag åt det innan jag blev gravid. 160 mg om dagen. JAg fick hemska mardrömmar! JAg såg nog aldrig några saker när jag var vaken, men jag kunde gråta av rädsla efter en mardröm absolut.
    Traqppade ner och slutade med dem innan jag blev gravid då min doktor sa att de kunde svåra fosterskador.

• vadskajaghetadå

hej tack för era svar och erfarenheter..ja äter inderal för ja har struma å måste sluta med de så fort jag blir gravid..måste ändra mitt medicinerande..de kan ta ÅR innan ja får sluta med dem..och så länge vill jag inte vänta...(vi)...ja kommer hela livet få äta levaxin också och har pratat med spec mvc å dom har inga invändningar mot en tjej som har diabetes å struma,,bara mer kontroller...

ja äter 180 mg om dagen)))....

de står att man kan hallucinera mitt sker ju hittils endast på natten så ja håller med er..både venus å snoffsan,,mitt är en blandning av era "händelser"..venus---> är de du som kommit underfund med varför du har sånt eller nån,,hm läkare ???

• Venus

Sannispannisen, jag har alltid lidit av mycket mardrömmar... Har det fortfarande... Vet inte varför, men jag har ju ingen uppväxt som är en dans på rosor precis så det ligger nog mycket i den...

Jag hörde för några år sedan om en läkarstudie som gjorts om folks insomningsrutiner, de sa att det i snitt ska ta 15 minuter att somna in, minimun 12 minuter... Somnar man för fort så hinner inte hjärnan med och kan då få sig ett frispel och man drömmer mardrömmar... När man sover så bearbeter hjärnan det som hänt under dagen och när man somnar lugnt så hamnar man i en dvala till o börja med som hjälper hjärnan att börja drömma... Somnar man för fort så får inte hjärnan den tiden på sig och allt kommer på en gång, vilket då kan bli läskiga mardrömmar som är väldigt verkliga pga att det är det som vi gått igenom under dagen i en salig röra... Har man ett stressigt liv eller mycket runt omkring sig så brukar det avspegla sig i orolig sömn...

Så nej det är inte en läkare som sagt det direkt till mig, något jag testat mig fram till själv efter att jag hörde om denna studie... Den är kanske inte så aktuell längre, men det är ju mycket tjat om att vi sover för lite idag och sådant så någonstans kanske det finns lite sanning i den =)

• estrell

Min syster har ätit inderal i förebyggande syfte mot migrän. Hon såg precis som du småkryp och spindlar över allt, och började gå jätte mkt i sömnen. Slutade med det efter att hon en gång varit på väg att klättra över balkong kanten, men hennes pojkvän vaknade och han stoppa henne...Läskig den där medecinen. Det måste väl finns ett annat alternativ på struma-medecin? Kolla det o lycka till.

Svar på tråden någon annan som äter inderal?