• Äldre 27 Apr 20:52
    8324 visningar
    9 svar
    9
    8324

    5 gånger mer kärlek

    Är det nån som har läst den? Skitbra bok, lite i samma anda som Lars H Gustafssons böcker, han är min husguru. Läste och tänkte att "så här gör faktiskt jag redan" och blev lite stolt och glad att jag faktiskt är en rätt bra mamma, trots allt. Läs och bli glada eller läs och förändra!

  • Svar på tråden 5 gånger mer kärlek
  • danill­a
    Äldre 29 Apr 20:40
    #1

    hej! Vi har precis köpt den och jag har bläddrat lite och den verkar vettig som bara den. Ska ha första barnet i september och jobbar dessutom på dagis så jag lär få användning av tipsen.

  • Äldre 4 May 22:47
    #2

    Ja, jag håller på med den nu. Tycker att den är jättebra so far!

  • Äldre 29 May 23:35
    #3

    Här är en till som älskar boken. Får a-ha upplevelser hela tiden. Tycker om "så gör chefen" rutan..Får sig dåverkligen tankeställare hur man kan uppfattas som förälder då man #domderar". Vill att min sambo skall läsa den också men ter sig tyvärr lite ointresserad och kör hellre på "den hårda" stilen.....Mycket nej, inte, låt bli, sluta, lägg av och dålig på att uppmuntra....Han borde verkligen läsa den....Eller ja, ALLA föräldrar borde läsa den.

  • FruPri­ftis
    Äldre 29 May 23:38
    #4

    Vad handlar den om?

  • Stina Lisa
    Äldre 9 Jul 15:00
    #5

    www.adlibris.com/se/product.aspx

    har beställt en, försöker med uppmuntran och positiva saker men kan vara bra med lite ny peppning så ska läsa den när den kommer hem

  • Moniqu­ee
    Äldre 11 Jul 23:16
    #6

    Läst mer än halva och älskar den.
    Fast känner nog att den säkert behöver läsas igen.

  • Äldre 28 Jul 22:54
    #7

    Den läser jag med! Dottern är bara 18 månader, men jag tycker endå hans tankesätt fungerar redan nu. Särskilt har jag blivit bättre på att beskriva vad hon gör när hon leker och inte ställa så mycket frågor i "belärande" syfte. Hon lär sig bäst genom att utforska själv!
    Det har blivit så mycket "nej" den senaste tiden, men efter att ha börjat läsa denna bok, försöker jag ändra mig och nästan enbart fokusera på det positiva hon gör istället. Hoppas det negativa (hon slår en del..), försvinner på så sätt..
    Känns som en jättebra bok att ha i bokhyllan för eventuella kommande problem!

    Det enda jag inte kan anamma är att han förespråkar fem-minutersmetoden. Jag tror säkert att det finns forskning som stöder denna, men det funkar inte för mig. Här är det samsoving, vaggande och sjungande som gäller fortfarande!

  • Äldre 28 Jul 22:59
    #8

    Ville bara tillägga vilka andra författare jag tycker om när det handlar om barn: Lars H Gustafsson, Jesper Juul, Elisabeth Pantley, Lawrence Cohen, William Sears, Alicia Lieberman.
    Så vet ni vad jag är för en "typ"

  • Äldre 4 Oct 04:42
    #9
    ploffsan skrev 2009-04-27 20:52:15 följande:

    Är det nån som har läst den?


    Nej, faktiskt inte.
Svar på tråden 5 gånger mer kärlek