Vad väger din 5-åring? Är orolig!
Min tjej äter som en riktig myra. Hon väger ca 15 kg.
Vad väger din 5-åring och vad är "normalt" för åldern?
Min tjej äter som en riktig myra. Hon väger ca 15 kg.
Vad väger din 5-åring och vad är "normalt" för åldern?
jag har en tjej som blir 5 år i augusti hon väger också 15 kg och är 106 cm lång ,
hon äter bra periodvis. vet ej vad som är normalt men min dotter är det full fart så då är det ingen fara.
min son väger 16-17 kilo o är 112 cm lång. han är jätte smal men är nog mer generna =) han äter bra.
Hur lång är din dotter? Om man kollar till tillväxtkurvan i BVC-boken ligger din dotter exakt på två kurvor under medel på vikten.
Min tjej fyller 5 om några veckor och väger 27 kg till sina 123 cm - men hon är stor för sin ålder. Brås på sin far som var lika stor när han var liten. Fast hon är absolut inte överviktig, utan rätt smal.
Tycker inte man ska tänka på vad som är "normalt" för åldern för det är inte många barn som följer den normen, utan titta på ditt barns kurva. Följer hon kurvan? I så fall är det ju lugnt och ingen anledning till oro.
min son är 118cm och väger 23kg! man kan nog inte säga vad som är normalt och inte...
Pojke på 108 cm och 17 kg. Inte stor, men inte så anmärkningsvärt liten heller.
Min tjej fyllde 5 i Februari, hon har alltid varit liten men nu väger hon 14,7kg och är 105cm lång så var lugn, bara hon följer sina kurvor så är det ju ingen fara!!
min ena pojk fyllde 5 i feb, han väger 20 kg och är ca 118cm lång.
Flicka nyss fyllda 5, 17kg och 111cm. Precis alldeles lagom i hull.
Alicia är 5 1/2 år & väger 18 kg till sina 112 cm
Min son vägde nog 17 när han fyllde 5, nu är han 6 år och 3 mån, och väger ca. 20
Gillar inte kurvorna tror att barn äter när de e hungriga.. Man går själv i perioder.. Nu börjar det bli värme med och då e det jobbigare att äta, iaf för mej.
så länge barnen leker och e glada och nöjda och orkar med dagen så mår barnet troligtvis bra oxå.
Min son på 5 1/2år väger 27kg och är 134lång Men han är ju stor för sin ålder.
Nu är inte mitt barn 5 år utan ska fylla 7 snart. men hon väger 15,6 kilo & är 111 cm lång. Frisk , kry & pigg. Liten & nätt.
Mina tjejer blir 5 i sommar, de är förtidigt födda, men de är 115 cm/ 23 kg resp 111 cm /24 kg. Så länge de följer sina kurvor så är det ingen fara.
Min son blir 5 i november, är 120cm lång och väger 26kg.
Pojke som fyller 6 år i Juli...25,5kg&119 lång..