UV-dräkt, hel eller tvådelad?
Vad tycker ni som har UV-dräkt, är det bäst med hel dräkt eller tvådelad (dvs separat byxa och tröja)? Ska köpa detta dyra plagg och vill gärna köpa rätt! Tacksam för tips!
Vad tycker ni som har UV-dräkt, är det bäst med hel dräkt eller tvådelad (dvs separat byxa och tröja)? Ska köpa detta dyra plagg och vill gärna köpa rätt! Tacksam för tips!
Ingen?
Jag tycker inte det är så stor skillnad då dottern svettas som en gris med uv-dräkt så vi har endast använt den som simdräkt. Men om barnet tål ha den på sig hela tiden så är det kanske bättre med tvådelat, då kan man ju byta bara byxorna om blöjan läcker tex.
Har båda delarna och den tvådelade glipade i ryggen men lätta att ta av och på om man skulle byta badblöja. Heldressen satt mycket bättre men dåmåste hela dressen av vid tex blöjbyte. Men nästa gång jag ska köpa blir det nog en heldress. Min tjej är 10 mån.
Har köpt en heldress med öppning i grenen till min bebis.
Kan tipsa om att det säljs helt nya på tradera från ett välkänt Australienskt märke. Köpte där för 180 (inkl porto) jättefin, blårandig sprillans ny med lappar kvar.
Jag tycker att tvådelat är bäst, för då kan man även använda tröjan till vanlig shorts/byxa vid soligt väder.
Heldräkt har man kanske mer vid badande i solen?
Sen om det skulle råka bajsas i byxan är det bara att ta av och fortsätta använda tröjan, men med en heldräkt måste allt av..
Det bästa är om tröjan är lite längra bak, för då kan rumpan vara bar utan att brännas