• Kaldorei

Fl's Nagelbitare!

Hej alla nagelbitare där ute! För visst finns det fler än jag?

Jag har bitit på naglarna sen jag var fyra år, ärligt talat så har jag fan inga naglar knappt.

I torsdags bestämde jag mig för att sluta! Lånade nagellack av en kompis och målade på, å har faktiskt håll mig sen dess, har gnagt lite på nagellacket bara, samt dragit bort en flärp nagel på pekfingret som hade spruckit lite.

Idag har jag köpt stärkande lack, som ska garantera 30% längre naglar efter 5 dagar, får väl se om det håller vad det lovar, står iaf att det är mkt vitaminer å sånt till naglarna i lacket.

Fler än jag som precis slutat/vill sluta/har slutat, får gärna hänka på här och tipsa om bra saker för naglar som knappt existerar men som vill bli fina och längre.

• Svar på tråden Fl's Nagelbitare!
  • Licens To Kiss

Jag vill sluta!! Skäms över händerna och mina naglar

• Lady Dahmer
    köp en nagelpolerare (speciell mjuk fil) och fila naglarna släta.
    Se också till att hålla nagelkanten snygg så att du inte frestas att t.ex bita av en liten flärp. Ha alltid en fil med dig.

Smörj nagelbanden med kräm varje kväll och när de är blöta (efter tvätt) ta en handduk och försiktigt tryck ner nagelbanden.

Jag rekommenderar även nagellacket Trind. Det är det enda som jag tycker har funkat som stärkare.

Jag bet på naglarna tills jag var 16. Så jag har en hel del bra knep.

(såhär brukar de se ut när jag låter dem växa, men för tillfället klipper jag dem korta)

Jag får inte länka till min suveräna blogg
  • Kaldorei

TACK! =) Men just nu är det ingen idé att fila dem, SÅ små är dem....:S Men en fil ska givetvis inhandlas när jag ser att det börjar hända något med naglarna. =)

Vad för kräm passar bäst till nagelbanden då? =)

Lady Dahmer skrev 2009-04-28 07:44:22 följande:

köp en nagelpolerare (speciell mjuk fil) och fila naglarna släta. Se också till att hålla nagelkanten snygg så att du inte frestas att t.ex bita av en liten flärp. Ha alltid en fil med dig. Smörj nagelbanden med kräm varje kväll och när de är blöta (efter tvätt) ta en handduk och försiktigt tryck ner nagelbanden. Jag rekommenderar även nagellacket Trind. Det är det enda som jag tycker har funkat som stärkare. Jag bet på naglarna tills jag var 16. Så jag har en hel del bra knep. (såhär brukar de se ut när jag låter dem växa, men för tillfället klipper jag dem korta)
  • Kaldorei

Häng på med mig då himmelkropp! =)

Himmelkropp skrev 2009-04-28 07:32:08 följande:
    Jag vill sluta!! Skäms över händerna och mina naglar
  • Duckan74

Jag har varit nagelbitare nästan hela mitt liv, men i omgångar. Nu har jag haft naglar i några år, men nån gång ibland så får jag tag i en flisa och så gnager jag, långt ner. Usch!
    Det som har hjälpt mig är att gå på salong och göra naglar och låta de nerbitna väa ut där under för att sen ta hand om dem på bästa sätt.

• Kaldorei

Jag hade ju tänkt göra så jag med, men det går inte =( Finns för lite nagel att fästa lösnageln på.... finns INGEN salong som vill göra det på mig, varken här i stan där jag bor, eller i grannstaden.

Duckan74 skrev 2009-04-28 11:20:48 följande:
    Jag har varit nagelbitare nästan hela mitt liv, men i omgångar. Nu har jag haft naglar i några år, men nån gång ibland så får jag tag i en flisa och så gnager jag, långt ner. Usch!Det som har hjälpt mig är att gå på salong och göra naglar och låta de nerbitna väa ut där under för att sen ta hand om dem på bästa sätt.
  • Quiet thoughts
    Kaldorei skrev 2009-04-28 11:58:04 följande:
    Jag hade ju tänkt göra så jag med, men det går inte =( Finns för lite nagel att fästa lösnageln på.... finns INGEN salong som vill göra det på mig, varken här i stan där jag bor, eller i grannstaden.
    säker?

jag har kanske 0.5 cm nagel o bygger ibland
  • Quiet thoughts

vet en i Solna som gör iallafall
    fast jag är ej insatt i Sveriges gränser. Bir på Åland själv

• Kaldorei

Japp, har varit runt å visat upp mina naglar, men dem vill att dem växer en del först....=/

Quiet thoughts skrev 2009-04-28 11:59:26 följande:

säker?jag har kanske 0.5 cm nagel o bygger ibland
  • Kaldorei

Jo, fast det är i sthlm, jag bor nästan 25 mil från sthlm.

Quiet thoughts skrev 2009-04-28 12:00:04 följande:

vet en i Solna som gör iallafall fast jag är ej insatt i Sveriges gränser. Bir på Åland själv
  • Quiet thoughts
    Kaldorei skrev 2009-04-28 12:07:01 följande:
    Jo, fast det är i sthlm, jag bor nästan 25 mil från sthlm. Quiet thoughts skrev 2009-04-28 12:00:04 följande:
    dom kanske inte är tillräckligt kunniga på att ge sig an en nagelbitare helt enkelt? de du frågat...
  • Licens To Kiss

Jag har "hållt på" med nailhardner och jag har slutat bita. 

• Kaldorei

Började ju med nåt jag med =( sen när dem växte ut gick dem av flera gånger, så jag fick RIVA loss nageln eftersom jag fastnade i koftan helatiden med flärpen som satt kvar, å hade ingen nagelsax tillhands =( så jag har bitit ner alla mina igen =/ blääää mår skitpiss över det, för jag hade ju fått jättefina naglar... men det e bara göra ett nytt försök.

Licens To Kiss skrev 2009-05-17 14:10:07 följande:

Jag har "hållt på" med nailhardner och jag har slutat bita. 
  • Licens To Kiss
    Kaldorei skrev 2009-05-18 22:23:11 följande:
    Började ju med nåt jag med =( sen när dem växte ut gick dem av flera gånger, så jag fick RIVA loss nageln eftersom jag fastnade i koftan helatiden med flärpen som satt kvar, å hade ingen nagelsax tillhands =( så jag har bitit ner alla mina igen =/ blääää mår skitpiss över det, för jag hade ju fått jättefina naglar... men det e bara göra ett nytt försök. Licens To Kiss skrev 2009-05-17 14:10:07 följande:
    Jag biter snart ner mina också som vanligt.
    Jag har funderingar om nagelbandet. De ser ju förjävligt ut när man har bitit av och till sen man var 2 år gammal.
  • Kaldorei

Jo, samma här =/ men jag var in å frågade på en nagelsalong, å hon tyckte jag skulle låta dem vara å inte vara där å peta så mkt, så skulle dem piggna på sig också såsmåningom.

Licens To Kiss skrev 2009-05-18 22:26:11 följande:

Jag biter snart ner mina också som vanligt.
    Jag har funderingar om nagelbandet. De ser ju förjävligt ut när man har bitit av och till sen man var 2 år gammal.
Svar på tråden Fl's Nagelbitare!