• privatepersonality

Kostnad för dränering av ett radhus..?

Vi tittar på ett hus som måste dräneras. Det är ett souterrängradhus så det är en långsida och en kortsida som måste dräneras. Vad kan det kosta ungefär? Jag tror inte riktigt på mäklaren som gissade på 50 000 då hans syster dränerat sitt hus nyligen och det var en stor villa och kostade 100 000. Det kännas som att dränering är ett dyrare projekt.

Vi ska inte göra något själv utan hyra in folk.

• Svar på tråden Kostnad för dränering av ett radhus..?
  • Slöjan

Radhus.. är det en bostadsrätt så ska väl föreningen hjälpa till?

• grabbarnabus
    Slöjan skrev 2009-04-28 07:59:52 följande:
    Radhus.. är det en bostadsrätt så ska väl föreningen hjälpa till?
    Men alla radhus är inte bostadsrätter, vårt är friköpt.......
  • grabbarnabus

100.000 låter rimligt för en stor villa tycker jag.

• privatepersonality

Det är ingen bostadsrätt. Då kanske 50 000 är rimligt för ett radhus då?

• Flerbarnstokan

har det hus som ligger vägg i vägg med ert dränerat? så att deras fukt inte kan sprida sig till er? eller att de kanske vet vad det kostar?

• privatepersonality

Det är ett gavelradhus så det ligger ett hus vägg i vägg på ena sidan. Det som har noterats av besiktningsmannen är att det är de fria väggarna som riskerar att få fuktskador och inte det mot det andra huset. Det är precis också sålt och verkar vara ett renoveringsobjekt så jag tvivlar på att det har fullgott fuktskydd.

• Flerbarnstokan
    privatepersonality skrev 2009-04-28 08:13:16 följande:
    Det är ett gavelradhus så det ligger ett hus vägg i vägg på ena sidan. Det som har noterats av besiktningsmannen är att det är de fria väggarna som riskerar att få fuktskador och inte det mot det andra huset. Det är precis också sålt och verkar vara ett renoveringsobjekt så jag tvivlar på att det har fullgott fuktskydd.
    ok

Vi skall också titta på ett sutteränghus, har besiktningsmannen sagt ngt om hur det är med sådana hus? Jg är lite orolig för fukt då halva ligger under marken så att säga... Ska ni borra efter fukt eller så?
Svar på tråden Kostnad för dränering av ett radhus..?