• privatepersonality

Kostnad för nytt tak på radhus?

Vi tittar på ett renoveringsobjekt som är mycket intressant men det är mkt som måste göras. Bl.a. är taket i papp och är äldre än 15 år så det rekommeneras att man byter ut det. Är det då vettigt att lägga ny papp eller ska man satsa på något annat? Har ni några tips och idéer om vad det kan kosta med arbetskraft?

• Svar på tråden Kostnad för nytt tak på radhus?
  • ettplustack

Papp skulle jag inte rekommendera lägg plåttak i stället, snyggare och inte så dyrt. Arbetskostnaden om ni inte vill göra det själv kan ni ju använda rotavdraget till

• Dynamic

10 000:- per adress fick vi offert på i förra veckan, alltså 60 000:- arbete och material för hela vår länga.

• En glad tjej

Vi har bytt papptak på vårt hus och fick betala 32 000 kr. Svart. Och hela taket är nog 150 kvm med garaget.

• En glad tjej
    ettplustack skrev 2009-04-28 08:30:34 följande:
    Papp skulle jag inte rekommendera lägg plåttak i stället, snyggare och inte så dyrt. Arbetskostnaden om ni inte vill göra det själv kan ni ju använda rotavdraget till
    Har man platt tak kan man inte ha plåttak. Tänk bara hur det låter när det regnar.....
  • Dynamic
    En glad tjej skrev 2009-04-28 08:34:26 följande:
    Har man platt tak kan man inte ha plåttak. Tänk bara hur det låter när det regnar.....
    ja fy fan!
  • ettplustack

En glad tjej skrev 2009-04-28 08:34:26 följande:

Mysigt :)
  • privatepersonality

taket är inte platt men bara en svag lutning. Blir det dåligt ljud då på ett plåttak`?

• Dynamic
    privatepersonality skrev 2009-04-28 11:20:32 följande:
    taket är inte platt men bara en svag lutning. Blir det dåligt ljud då på ett plåttak`?
    Det blir ett jäkla dånande som ni inte vill leva med.
  • privatepersonality

ska man köra på papp då eller finns andra alternativ?

• Miss Lau

Jag kan inte mycket om tak men vi bor i radhus med nästan platta tak, de har bara lite lutning. Vi har i alla fall "vanliga" pannor och det fungerar bra. Papp tycker jag är både fult och så verkar det inte lika bra.

• Jag är den bästa mamman dom har
    Dynamic skrev 2009-04-28 08:32:28 följande:
    10 000:- per adress fick vi offert på i förra veckan, alltså 60 000:- arbete och material för hela vår länga.
    Låter helt rimligt enligt min man som är egen
  • Jag är den bästa mamman dom har
    Jag är den bästa mamman dom har skrev 2009-04-28 17:03:12 följande:
    Låter helt rimligt enligt min man som är egen
    missfattade för ett normalstort tak ca 30.000 inkl mateleal
  • thebettygirl

Det beror lite på vad för slags tak som ni ska ha. Jag har haft ute en offertförfrågan (på www.bello.se) och de priser som jag har fått in är en på ca 400 kr kvm (dåligt specificerad offert), en på ett kvadratmeterpris på 1000 kr/kvm, en på 850 kr/kvm och en på 750 kr/kvm. Då är det betongpannor som vi ska ha.

Svar på tråden Kostnad för nytt tak på radhus?