• Jelenas sida

Lekar till möhippa

Hej,

Vi ska ha möhippa för en nära vän och vi har lite dötid mitt på dagen. Vi tänkte fylla den med roliga lekar samtidigt som vi dricker lite vin. Har ni några tips?

Tack!

13 juni 2005 & 13 juli 2007 & 13 september 2008
  • Svar på tråden Lekar till möhippa
  • Duckan74

Alla tar med sig var sin sak, vad som helst som kompisen i fråga förknippar med bruden. Så får bruden gissa vem som tagit med vad och vad kopplingen är.
    På min svägerskas hippa hade jag med mig en bit av en rosé-etikett då vi hela sommaren hade druckit "taft" ihop. Hennes kompis från studietiden hade med sig en glasspinne för att de köpte en glass varje dag osv.

• Fruochmamma
    Duckan74 skrev 2009-04-28 10:46:06 följande:
    Alla tar med sig var sin sak, vad som helst som kompisen i fråga förknippar med bruden. Så får bruden gissa vem som tagit med vad och vad kopplingen är.På min svägerskas hippa hade jag med mig en bit av en rosé-etikett då vi hela sommaren hade druckit "taft" ihop. Hennes kompis från studietiden hade med sig en glasspinne för att de köpte en glass varje dag osv.
    Rolig lek :)

- alla med killar tar med sig en av deras tshirtar + att någon fixar den blivande mannens tshirt (ej nytvättade). Bruden får lukta sig fram till sin blivande makes tshirt
    - poängpromenad. Övriga tjejerna får frågor om brudparet och tjejen får speciella frågor enbart om blivande maken
    - tjejen får rita en tavla / teckning av blivande maken. Maken gör detsamma och dessa ges sedan efter bröllopsmiddagen i fint paket. Ganska roligt om det görs senare på kvällen när man är lite berusad.
  • Jelenas sida

Tack!

Gärna fler tips!!!

• Jelenas sida

Puff, puff jag behöver fler tips!

• Duckan74

Just det, måla tavla är en kul grej jag varit med om också.

Svar på tråden Lekar till möhippa