tonfisk i vatten, vad ska jag göra med den?
har 2 burkar tonfisk i vatten. vad ska jag göra med dem? tycker inte om det så det får gärna vara lite kryddigt och starkt.... några tips?
har 2 burkar tonfisk i vatten. vad ska jag göra med dem? tycker inte om det så det får gärna vara lite kryddigt och starkt.... några tips?
Du kan göra tonfisksallad (häll bara ut vattnet) med pasta å grönsaker och med en dressing.
Eller om du vill ha mellanmål, så kan du blanda tonfisk (häll ut vattnet) lite majonäs och curry, så smakar det som kycklingröra =) och sen på en smörgås! gott gott.
och sen helt enkelt.. makaroner + tonfisk i med citronpeppar. färdigt! =)
Pastasås.
Hacka och bryn lök lätt. Pressa i ett par vitlöksklyftor. Blanda i en burk tomatkross och tonfisken. Krydda med chilipeppar eller liknande, basilika, oregano och salt. Låt puttra ca 10 min på låg värme.
Droppa i lite olivolja och några droppar pressad citron.
Servera med nyriven parmesan och nykokt pasta.
Koka ägg som du delar i klyftor, gör en sallad med gurka, tomat, sallad, gröna bönor (herukuvert hur det nu stavas) och tonfisken (väl avrunnen) och sedan en dressing på majonnäs, olivolja, salt och andra kryddor. Jättegott enligt mig.
vi brukar göra en tonfisk röra till pasta, de e supergott!
koka pasta, stek 1 gul lök, blanda i 2 burkar tonfisk, ½ dl creme fraiche paprika//chili & 1 dl vanlig creme fraiche + salt å peppar..
blanda me pastan å ät!
Lägg på en pizza, tillsammans med tomatsås, mozzarella, skivad lök, ev ananas, färsk tomat och servera med pfefferonis.
Thaiinspirerat blir det ifall du kokar upp en burk koksmjölk och sedan tillsätter tonfisk och ananas, kryddar med salt och peppar och en ruskig massa sambal oelek =) Ris till och gröna bönor (haricot vertes) passar bäst
Den här brukar vi göra till pasta, supergott:
www.tasteline.com/recept/Pasta_med_tonfisk_och_chilisas
tack för alla tips.. får nog bli nått av era förslag imorgon=)
slå av vattnet, blanda med cream fraich med franska örter och servera med pasta.
Hur snabbt som helst och hur gott som helst! Passar utmärkt när man är på språng..