Adventuredad skrev 2009-04-28 22:13:55 följande:
Dulogic 2 är en bra Isofix stol som tar relativt lite plats. Den klarar både Isofix och bälte. Den ser inte så snygg ut men det är en bra stol.
Inte så snygg....hehe. De kan jag stå ut med, bara den inte är krånglig och värdelös :)
Finesse skrev 2009-04-28 22:33:30 följande:
Snygg? jag tycker den är bra mkt snyggare än Hi-way..TS: Vi hade inte en Duologic 2 utan en 1:a.. 2:an ska vara bättre eftersom man kan ha babyskyddet utan basen i bilen, vilket blir praktiskt Men det ni borde kolla upp är hur den passar i eran bil. Eftersom 1:an och 2:an mest bara skiljer sig på den punkten jag skrev först så borde ju basen vara nästan likadan och i en Mazda 6 satt stolen jättebra.. men i en Saab 9-5 nådde inte stödbenet ända ner i golvet och stolen "vickade" på sätet, vilket gjorde att vi sålde stolen och köpte en Britax Hiway.
Ok, de är ju bra att det går att använda babyskyddet separat. Men är babyskyddet väldigt tungt? Tyngre än vanliga babyskydd?
Är det krångligt att sätta tillbaka babyskyddet ifall man tagit ur det tillfälligt?
Eran Mazda, var det en mindre bil alltså? För vi har en mindre kombi, Opel Astra. Tror Opel Astra är ungefär jämförbar med Saab 9-3.
Men var ni alltså nöjda med stolen förutom att den blev för "liten" i 9-5an?