• Sandybell2008

Mogen livmodertapp i v 35 och själv påverka så det kommer igång.

Någon som varit "mogen"/öppnat sig lite tidigare och själv bidragit till att förlossningen kommit igång?

Man vill ju att bebisen skall få växa så mycket som möjligt, men hur lätt, lockande,svårt, ångestframkallande är det att i detta läge själv "ta lite kontroll" över när det sätter igång?

• Svar på tråden Mogen livmodertapp i v 35 och själv påverka så det kommer igång.
  • Frostarna

puffar... vill oxå veta....................

• ElinC

Jag skulle nog försöka hålla mig ett par veckor om det gick... Skulle va alldeless för rädd för att behöva lägga bebbe i en kuvös eller liknande och inte få ta hem den lille på en gång. Då är det bättre att veta var man har dem, i magen.

• Bumbi85

Vi va på viktuppskattning igår och det började snackas om igångsättning pga stor bebbe, men av olika anledningar så avskrev vi det iaf. Men läkaren sa att om du (eller nån som kanske når bättre ;) masserar livmodertappen så stimuleras dom hormonerna som sätter igång en förlossning.
    Lite bökigt att fixa själv kanske, men det var väldigt effektivt enl henne.
    //Johanna

• Sandybell2008

Ja det måste ju ha effekt eftersom läkaren/bm inte gärna vill undersöka i onödan. Nu har ju inget mer hänt men 4 dagar till v 38 och då är ju inte bebisen "för tidig" längre.

• littlepixiegrl
    Bumbi85 skrev 2009-05-09 22:57:58 följande:
    Vi va på viktuppskattning igår och det började snackas om igångsättning pga stor bebbe, men av olika anledningar så avskrev vi det iaf. Men läkaren sa att om du (eller nån som kanske når bättre ;) masserar livmodertappen så stimuleras dom hormonerna som sätter igång en förlossning. Lite bökigt att fixa själv kanske, men det var väldigt effektivt enl henne.//Johanna
    Hmm, det ska jag testa när jag kommer hem. V 38+4 och bebis får hemskt gärna komma snart!  {#lang_emotions_smile}
    @-`-,-- lillploppen i magen, BF 19 maj --,-´-@
  • Bumbi85
    littlepixiegrl skrev 2009-05-10 12:11:44 följande:
    Hmm, det ska jag testa när jag kommer hem. V 38+4 och bebis får hemskt gärna komma snart! 
    Berätta om det gjorde nån effekt!
    Vi gick in i v.37+0 idag så har inte vågat testa än, men blir väl nu i veckan iaf..
    //J
  • jmynt

det påstås att om man äter 7 färska annanaser ( heter det så?) så ska det sätta i gång, men man lär ju va proppmätt och ha en halsbränna som inte är av denna värld. Lyck till

• Josefines

Kollade på tv 4 fakta i går så var det ett program som handlade om förlossningar, och läkaren sa där att om man börjar pumpa sina bröst så sätter förlossningen igång tidigare på många

• littlepixiegrl
    Josefines skrev 2009-05-10 19:23:19 följande:
    Kollade på tv 4 fakta i går så var det ett program som handlade om förlossningar, och läkaren sa där att om man börjar pumpa sina bröst så sätter förlossningen igång tidigare på många
    Ja, att massera bröstvårtorna ska väl göra att det frisätts oxytocin tror jag, så man kanske skulle börja göra det också!   {#lang_emotions_smile}

Efter noggrann handtvätt och desinfektion, så testade jag livmodertappsmassagen igår. Eller ja, jag vet inte hur mycket masserande det blev egentligen! Tappen var iaf helt mjuk nu, så man kan ju alltid hoppas att det inte dröjer länge till!
  • littlepixiegrl

Fortfarande ingen action här! Fast det är okej det också, än så länge känner jag att jag kan stå ut ett tag till  {#lang_emotions_smile}
    Ska dock in till stan och köpa hallonbladste nu!

• nathalie96

Jag känner knappt min livmodertapp den är lite bakåtriktad o sitter väldigt långt in/upp, så man "bräcker" ju nästan fingrarna...sorry om jag är för detaljerad hi hi! Men kanske ska massera brösten och livm.tappen i kväll då....kanske funkar. Och så ska jag dricka mitt "goda" hallonbladste förståss. Någon mer än jag som är gasig i magen? Luktar definitivt inte "hallon" Ha ha!!! Har börjat gått på toa o gjort nr:2 3-5 ggr om dagen...inte diarè men inte hård heller...känner ofta det efter en sd då det trycker på lite...

• sugaboo

färd knäppen har funkat på mig.samlag och mannen utlösning påverkar tappen...lycka till!

• Sandybell2008

Åh så spännande! Jag känner min tapp och mina tuttar har växt lite ytterligare nu när jag börjat massera dem, men är lite öm nu så jag tar det lugnt. Får även ganska mycket förvärkar när jag gör det, men det är ju iofs ett bra tecken,, men lite jobbigt att gå omkring med.

• Edzy

jätte dum fråga? hur vet man att det är tappen man masserer?är den lång inne?

• Sess82
    Edzy skrev 2009-05-17 21:35:10 följande:
    jätte dum fråga? hur vet man att det är tappen man masserer?är den lång inne?
    Brukar inte finnas så mkt annat än tappen att massera inne i slidan. Du känner tappen längst in i slidan men tänk på o tvätta händerna innan du ger dig på att leta reda på den :)
Svar på tråden Mogen livmodertapp i v 35 och själv påverka så det kommer igång.