• snutte

Försvinner de synliga ådrorna på brösten och runt bäckenet efter förlossningen/amningen?

Som titeln lyder; försvinner dessa nytillkommna synliga ådror efter förlossningen eller? (pratar alltså inte om åderbråck utan om 'vanliga' ådror som syns igenom huden).

• Svar på tråden Försvinner de synliga ådrorna på brösten och runt bäckenet efter förlossningen/amningen?
  • Heiress

Om du syftar på de platta men lila strimmorna så är det bredare bristningar och de försvinner aldrig helt. De blir lite blekare, men mer lila igen vid nästa graviditet.

Bristningar får man ha hela livet, det är som ärr efter ett barn brukar jag tänka och då gör det mig inte lika mycket. Ja, jag är inte lika fast just runt bysten längre för det har brustit för mycket runt om, men jag gömmer det i BH:n

• snutte

Heiress, nej, jag menar inte bristningar jag menar de vanliga adrorna de blåa ådrorna som man ser under huden. Mina har blivit mycket mer synliga på brösten och runt bäckenet nämligen.

• annikaelizabeth
    snutte skrev 2009-04-29 11:07:30 följande:
    Heiress, nej, jag menar inte bristningar jag menar de vanliga adrorna de blåa ådrorna som man ser under huden. Mina har blivit mycket mer synliga på brösten och runt bäckenet nämligen.
    Mina ådror är också mycket synligare, jag antar att det beror på att man har 50% mer blod som pumpas runt i kroppen. Jag är inte orolig för att de inte ska försvinna, det vore ju ologiskt att de inte gjorde det eftersom blodmängden går tillbaks till det normala sedan.
  • Gaia81

Mina synliga ådror försvann helt. Nu är jag gravid igen och så poff kom de tillbaka.. Det har med den ökande blodmångden att göra tror jag

• Hanna36

På brösten försvinner de inte, blir snarare värre efter förlossningen då mjölken rinner till.

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Gaia81

ja just så kanske det var ja... men sen försvinner dem i alla fall

Svar på tråden Försvinner de synliga ådrorna på brösten och runt bäckenet efter förlossningen/amningen?