• mammasgullar

få bort röklukten!!!

Vi flyttar nu i veckan till en ny lägenhet, en hyreslägenhet med en stor inglasad balkong.

Enda problemet är att tidigare boende har rökt på balkongen så de stinker gammal cigarett rök. Behöver jag säga att de luktar hemskt?

Vi vill kunna ta ut vår prematur födda son på balkongen och vill därför få bort den hemska lukten, vill inte att han ska behöva andas in det, även om han inte är känsligare än andra barn längre.

Är det någon som har något bra tips på hur man kan få bort lukten?

• Svar på tråden få bort röklukten!!!
  • Mamma 2b

Vädra och åter vädra. Skrubba väggarna med citronvatten har jag för mig ska funka. Kanske kan ni kräva att få glasen utbytta, om det sitter där också på nåt sätt...

• kattis b

Äppelskrutt! Har inte testat det själv, men det sägs att äppelskrutt suger i sig röklukt från bilar o dyl, så då borde det ju även funka på balkongen. Annars är ättikssprit alltid värt att testa.
    Och vädring, förstås.
    Lycka till!

• Twiist3d

Såg på RENT HUS för ett par veckor sedan..
    Och då skulle man ha en skål i rummet.. fyllt med vinäger har jag för mig?! jag är inte helt säkert..
    Men gå in i tråden "RENT HUS" här på FL, och fråga dom där om dom kommer ihåg

• Stor mamma

Storrengöring med ättika.

Jag brukar blanda 50 procent ättika/50 procent såpa

Kanske måste göra om det en gång efter det torkat, men ättika tar bort mkt. Vi fick göra det efter en rökare inne hos oss

• MammatillTindra08

Sätt ut en kopp med ättika så ska du se att röklukten försvinner.

• TereseA

låt ett fat med ättika stå...har jag hört att det ska funka.

Akiim är mitt liv 071004
  • Bubbelina81

Man kan även ozonbehandla bort röklukt, vilket jag tror är effektivast i ett helt rum där det är riktigt inpyrt.

Men testa först med ättika..

• Bellsam

Vädra en massa och tvätta fönster och så. Det brukar räcka. Har aldrig varit med om att det suttit fast värre än att det inte skulle hjälpa (har kompisar som rökt inne varav en lägenhet jag själv flyttade in till och den lukten försvann).
    Annars testar du det med ättika, kan funka det med.

• hundpuss

som wså många andra skrivit så är ättika det bästa som finns mot just röklukt. sen man man alltid skrubba de ytorna som går att göra vid med vatten+ajax+ättika. ta på dig handskar, för händerna blir jättetorra av ättikan annars!

vädra ordentligt efter ättikan, så ska du se att det försvinner med tiden.
    Jag brukar ta en gammal tom bur (typ i glas efter jordgubbssylt el likn) o låta stå öppen så ättikan sätter sig ist för röken
    Lycka till

• TereseA

röklukt brukar väl försvinna efter någon vecka..Förut när man rökte under fläkten satt ju röken..men när man slutat med det så har jag inte känt någon lukt efter några dagar.

Akiim är mitt liv 071004
  • mammasgullar
    NorrVimpel skrev 2009-04-28 18:08:02 följande:
    Men skall inte hyresvärden fixa det? Ingår det inte?
    Jag vet inte, jag har inte kollat med dom, det visar sig väl när vi får nycklarna.
  • Pyret08
    Twiist3d skrev 2009-04-28 13:34:48 följande:
    Såg på RENT HUS för ett par veckor sedan..Och då skulle man ha en skål i rummet.. fyllt med vinäger har jag för mig?! jag är inte helt säkert..Men gå in i tråden "RENT HUS" här på FL, och fråga dom där om dom kommer ihåg
    Ättika var det...
Svar på tråden få bort röklukten!!!