• Nikki75

Någon som använt "Natusan baby oil bath" i badvattnet?

Behöver man duscha av barnet efteråt när man haft lite sånt i badvattnet? Har köpt det och kom på den här frågan då jag kom hem. Vanligt badskum sköljer man ju av, så det borde väl vara samma med detta eller?!! Någon som vet?

• Svar på tråden Någon som använt "Natusan baby oil bath" i badvattnet?
  • Maggis Nervis

Är det vanlig olja, eller är det tvål? olja behöver man ju inte skölja av..

• annbimz

Hejsan
    Du behöver inte skölja av den
    men tänk på att barnet blir väldigt hal
    lätt och tappe barnet
    MVH

• helhed

Vi använder det och vi duschar inte av Alva efter badet. Som Maggis Nervis skriver behöver man ju inte sköjla av olja. Vi tar bara i någon droppe i vattnet och Alva blir jättemjuk och go efter badet

• Nikki75

Fast nu tror jag vi har missförstått varann lite. Det handlar inte om vanlig olja alltså, utan något som heter Baby oil bath och som är lite lite skum i. Ställer frågan igen.

• helhed

Fast jag tror att det är just den vi har...ska gå och kolla...jo,då - natusan baby oil bath.

• Fru Snorkfröken

Behöver ej sköljas av. Dock behöver badbaljan skuras oftare - blir alldeles klet/klibbigt i den av oljan...

• Nikki75

Okej, då tackar jag för alla svar! Kramar från Jenny

• anne82

oljan kan man ju använda direkt på huden också,så behövs ej sköljas av.

• annbimz

Hejsan
    Jag använde det på mina flickor
    för dom hade eksem då blev huden så mjuk men även hal
    istället för sträv som den är när eksemen
    börjar blomma upp
    MVH

• Pimkies

hmm är den där lila du menar som skummar?
    den heter nått Night bath lr before bed bath!

Om de är den du menar så undrar jag oxå om man ska skölja av den har tönkt å köpa den!
    för den vanliga oljan behöver man ju inte de med som dom andra skriver!

• Nikki75

Pimkies: Nä, det är inte den jag menar,men en liknande sort. Skrev faktiskt till Natusan och frågade och de sa att om den användes i badbalja skulle man ta en tesked ung. och det behövdes INTE sköljas av efteråt. Smörjer man den direkt på huden ska man däremot duscha av den efteråt. Säkert samma med den som du pratar om.

• anne82

den lila bad oljan som skummar luktar jätte gott och ska sköljas av!
    som pimkies menar.

• anne82

tycker inte den e som badolja mer som badskum bara.huden blir inte sådär "kladdig"som av riktiga oljan.

Svar på tråden Någon som använt "Natusan baby oil bath" i badvattnet?